שאל את הרב

אורח חיים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 16/07/23 18:54 כז בתמוז התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב, שמי מתן.

יש לי שאלה חשובה מאוד לגבי כמה בעיות בחיים כרגע שהגעתי לצומת דרכים ואני בחוסר החלטה.

אז נתחיל בזה שאני עובד במשרה 70%, אני דואג לאבא ולאמא, אמא היא עיוורת ויש לה מחלת עצמות, ואבא עם בעיות בעמוד השדרה אחרי ניתוח עם קביים.

ברוך השם מלבד זה הבריאות שלהם מצויינת.

השאלה שלי היא כזאת, מכלל האחים שזה 4 אחים כולל אותי, שולשת אחיי רים כמו שאני עוזר אחת מאחיותי נשואה והשנייה יש לה בעיות משלה ואני יכול להבין אותה ולמרות זאת היא עוזרת לאבא שלי. ההורים שלי פרודים אבא שלי מזכיר דירה איתי ואחי חיי עם אמא שלי. אני בלב שלם עוזר להורים לא משנה מה הם הדבר הכי חשוב לי בחיים (אני לא מתכנן להקים בית מסיבות כמו הדור הזה והלבוש והמנטליות אני יש לי חוסר אמון בבנות היום ובכללי אני מרגיש נוח לבד וזאת החלטה שאני שלם איתה) אני עוזר להורים ואני אוהב לעזור, אבל לי אין עדיין רכב ולאחי כן, הבעיה היא שאחי לא ממש עוזר כמו שאני להורים ואני מאוד מתוסכל אני פניתי אליו כמה פעמים וזה נראה שהוא מתחמק. ההורים שלי עזרו לו מעל ומעבר יותר מכול אחד מהאחים ועדיין זה נראה ששום דבר במנטליות שלו לגבי עזרה להשתנה. יש לו כרגע עסק, ואבא שלי מבקש ממני לעזור לו מדי פעם אחרי העבודה שלי אבל למרות שאני אוהב את אחי ומכבד את הבקשה של אבי אני מרגיש שזה לוקח ממני, גם עם אני בזמן הזה יהיה במחשב לומד אני לא חושב שיש לי מחוייבות לעזור, אף אחד מהאחים שלי לא עזר לי אף פעם כלל וכלל, ולמרות זאת אני כן עוזר להם, אבל אני מרגיש שחייב להשים סטופ. הבעיה כשאני עושה זאת פונים אליי ואומרים לי שזה לא יפה לא לעזור, עכשיו אני מבין שאף אחד לא עוזר לי וזה לא אמור לשנות את הכוונה שלי לעזור להם אני לא ילד קטן שיחשוב עם לא תעשה לי טובה אני לא יעשה לך אני אף פעם לא ביקשתי כלום מאף אחד. גם כשהייתי ילד תמיד עזרתי ולא ביקשתי כלום וגם היום.

אבל בכללי כבוד הרב אני אבוד בצומת דרכים, אני מצד אחד רוצה לעזור לאחי אבל מצד שני אני מרגיש שהוא צריך לתפוס אחריות ולעשות דברים בכוחות עצמו. ואני מרגיש שההורים שלי צריכים להיות יותר פתוחים איתנו אבל יש להם מנטליות עקשנית והם לא פותחים את הרגשות בקלות, ואני ממש רוצה את העזרה של הקדוש ברוך הוא אני צריך דרך או תפילה מסויימת שתעזור לי להגיע אליו, או ללמוד גישה מסויימת שתגרום להוריי להשתנות קצת ולאחיי.

כבוד הרב אני יודה לך עם תוכל לעזור לי עם העניינים הללו כי אני אבוד עצות ואני בצומת דרכים ללא דרך לנווט בצורה לוגית את העניין.

אני מצטער שרשמתי הרבה אבל אני חייב עזרה ואני סומך על רבנים לדברים כאלה יותר מכול בן אדם אחר קרוב אליי.

תודה רבה על ההקשבה והקריאה של השאלה שלי אני מעריך אתכם/אותך מאוד. ובעזרת השם שיבוא המשיח ושהקדוש ברוך הוא יברך את כול עם ישראל ושניהיה שמחים ובריאים לעבוד אותו ולהנות מהמשפחות שלנו ועתידנו שיהיה מלא שמחה ובריאות.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

יש בשאלתך הרבה שאלות, חלקן קשורות זו בזו וחלקן אין בינהן קשר. ומכיוון שיש הרבה נושאים בשאלותך, עליכם לקחת יהודי אחד (רב מדריך חינוכי, יועץ וכו') שיהיה מקובל על כל האחים והאחיות, לבקש ממנו שיכנס את כל בני המשפחה ביחד ולהציע איזה פתרון לקשיים שכל אחד מעלה. זה לא יכול להעשות בלא שיתוף פעולה עם כולם וכמו כן כולם צריכים להיות גלויים וישרים, שכל אחד יאמר מה באמת כואב לו ובמה יכול לעזור.

בהצלחה רבה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות