שאל את הרב

ניסיונות כרווק

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/06/23 07:18 יז בסיון התשפג

שאלה

שבוע טוב הרב.

(אומר שזו שאלה שכבר הפניתי אליך פשוט המייל שרשמתי לשליחת תשובה לא היה נכון אז אני שואל שוב ומקווה שתוכל לעזור לי בנושא)

אני בן 24 עובד חי עם ההורים משתדל לקבוע עיתים לתורה ובסה"כ הכללי אני מבסוט מהחיים.

יש לי בעיה שכשאני רואה זוגות נשואים מסביבי בגילאים מתחתיי ומעליי אני מתמלא קנאה לא ח"ו קנאה של רצון לקחת אישה של מישהו אלא קנאה על היכולת של הזוגות להגיע למצב השלם והקדוש של הקמת בית בישראל. אני יודע שה-ד' קובע לכל אחד את הזמן שיעמוד תחת החופה ואני באמת מאמין שכשיגיע הרגע שלי הוא פשוט יגיע שהוא יהיה הכי נכון אבל עם זאת העצבות שנכנסת בי שאני רואה מסביבי זוגות שכבר הקימו בבית באמת גורמת לי לדכדוך יכול להיות שזה חוסר אמונה אני לא יודע אבל אני צריך עצה להתמודד עם הדבר הזה.

שאלה נוספת שיש לי זה התמודדות עם פגם הברית אני באמת משיב מלחמה ליצר אבל עדיין נופל ובתחושה שלי כל עוד אני יישאר רווק אני ימשיך ליפול

מה דעתך לגבי זה? יכול להיות שאני צריך להתנהל אחרת בחיים כדי להתמודד בניסיון הזה? זיווג זה דבר שיפתור את זה?

תודה רבההה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מאחל ומברך כי ייפתחו בפניך שערים חדשים, ותמצא את זיווגך ואת שמחתך הגדולה בקרוב.

הרגשות שאתה חש הם טבעיים מאוד לאדם, וכפי שכתבת – הם נובעים מכך שאתה רואה מסביבך את מי שהגיע לעת עתה למנוחה ולנחלה, ואילו אתה עדיין לא שם.

האם נכון להתכחש לרגשות טבעיים, ולנסות לשנות אותם בכוח ? יש ספרי מוסר שטוענים שכן, אולם נראה לי כי כדאי לבחור בדרך אחרת. לא להדחיק ולא לבטל, אלא לעשות שני דברים. ראשון בהם הוא ללמוד לחיות איתם, ובד בבד עם הכאב אכן להתבונן על הצדדים הטובים שיש בחייך (כפי שאתה עצמך כתבת), ועל החיים בתוך השעה שאתה נמצא בה כעת. כעת אתה בחיים מסוג מסוים, ויש בהם את האתגרים שלהם, ובתוכם כל יום מאיר בתכונה מיוחדת, וכל יום הוא הזדמנות ל"בנתיים" לעשות טוב ולחיות בטוב.

שני בהם הוא להפוך את הכאב הזמני הזה למנוע צמיחה, ולברר בתוך עצמך ועם אחרים ואחרות מה אתה יכול לתרום ולהוסיף בתוך עצמך כדי ששערי הזיווג והרצון של אישה להקים אתך בית ילך ויתעצם. בכלל נכון להפוך כל משבר לדחיפה קדימה, וליילד מתוך עצמך דברים חדשים ומאירים, שגם פותחים פתח יותר גדול למציאת בת הברית שלך.

המאבק בשמירת הברית הוא אחד האתגרים העומדים בפניך. בנקודה הזו של החיים הוא אכן נמצא בהיקף עוצמתי, ויישר כוח על דבר שאתה מצליח לעשות בו.

כל טוב ושמחנו בשמחות

כתבות נוספות