שאל את הרב

חלום על בית כנסת שקרקעיתו נפתחה משיטפון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/05/23 14:54 ג בסיון התשפג

שאלה

שלום הרב.

חלמתי שאני נמצאת עם משפחתי והורי בעלי בטיול. בעקבות חוסר בציוד יצאנו לקנות מס מצרכים, בדרך חזרה איכשהו הגענו לבית כנסת שערך טקס חנוכת הבית, וחמותי נשאה דברים.לפתע הגיעו המון המון מיים,כמו שיטפון וחלק מרצפת בית הכנסת נפערה, ואישה אחת שאינני מכירה, נבלעה פנימה. כולנו יצאנו ועלינו ברחוב למקום גבוה על מנת לברוח מהשיטפון, ואיכשהו למרות שהלכנו קדימה שוב הגענו לבית הכנסת ולא היה זכר לאסון.

חמותי שוב דיברה, ולפתע הבחנתי הצמיג קטן כמו של טרקטור צעצוע, ומתוכו יצא תכשיט של דג זהב עם שרשרת ארוכה. באותו רגע החלטתי שאתן את השרשרת לאימי. היה הרבה בכי שלי בחלום,קמתי בתחושה לא טובה.

תודה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

חלומות נוצרים ממחשבות, דמיונות וחוויות שעוברים עלינו.

אם תתאמצי להיזכר אפשר שתוכלי להסביר חלק מהפרטים בחלום.

למשל האישה שנבלעה ברצפה מזכירה לי את 'אסון הבולען' (https://www.ynet.co.il/news/article/hymwejp39#autoplay). אפשר שלאחרונה נזכרת בכך או שבמוחך נוצרה אסוציאציה לאסון הנורא ההוא.

יותר מהפרטים של החלום חשוב להקשיב לאווירה שלו - היא יותר חשובה.

הקשבה לאוירה של החלום מכוונת אותך לדייק את התגובה שתהיה נכונה ומשמעותית לך.

למשל, את כותבת: "היה הרבה בכי שלי בחלום". בכי בחלום מעיד על קושי במציאות. תנסי להגיע למקום הפנימי שעורר אצלך את הבכי (לא להסביר בשכל, אלא להתחבר לרגשות שלך, במקרה זה לבכי). מה מעורר בך רצון לבכות? משהו שמצער אותך? מפחיד אותך? מטריד אותך? מאיים עליך?

לסיום - כדי להסיר את טרדת החלום אפשר לומר ברכה בזמן ברכת כהנים בבית הכנסת (הנוסח מצוי בסידורים רבים):

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלְּךָ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ; חֲלוֹם חָלַֽמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵֽעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ, יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלָי; אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹת שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק; וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּֽהוּ מֶֽלֶךְ יְהוּדָה מֵחׇלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּֽנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַֽכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפֹךְ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵֽנִי וּתְחׇנֵּֽנִי וְתִרְצֵֽנִי. אָמֵן.

כתבות נוספות