שאל את הרב

ילד שגויר

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 05/05/23 17:21 יד באייר התשפג

שאלה

שלום הרב.

לפני שנתיים הוריי גילו לי שאני מאומץ. הם לקחו אותי מבית יתומים בחו"ל וגוירתי כאן בארץ כתינוק בן שנה וחצי. מאז ומתמיד קשה לי שלא לעבור עבירות ולצערי גם לא חונכתי לחיי הלכה כל כך כמו ללכת לתפילות במניין וכדו'. לצערי אני נופל רבות בנושאים שונים כגון ברשת, בהוצאת ז"ל, במידות וכדו'... רציתי לשאול אם ייתכן שקשיי נובעים מכך שהורי הביולוגים היו גויים או מכך שנשמתי היא של גוי. האם ייתכן שה' לא רוצה אותי? יכול להיות שהורי לא עשו בסדר כשלקחו אותי והוא לא מרוצה מכך ולכן אין לי סייעתא דשמיא? איך אתגבר על הקשיים הנפשיים שנגמרים לי מנפילות אלו? איך בכלל קמים וממשיכים מעשיית עבירות, תמיד יש דרך חזרה? גם אם חטאתי הרבה?

ובקשר לכך, תינוק שגוייר ונהפך לבר מצווה נהיה כבר יהודי גמור. אך מעולם לא ידעתי על זה שגויירתי ותמיד (גם לפני הבר מצווה) נפלתי בעבירות וקשה לי מאד להיות יהודי. אם אני יהודי ועושה עבירות אני דן את עצמי ואת העולם לכף חובה, אני לא רוצה לגרום גם צער וכאב לה' שיהודי עושה עבירות, האם יש דרך חזרה מהיותי יהודי לגוי?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אתה יהודי לכל דבר, ולכל אדם יש נפילות, עוד לא נוצר האדם שאין לו נפילות. כל מי שגוייר אפילו כקטין הוא כתנוק שנולד, כך שאין קשר רוחני להורים הביולוגיים, יש לך קשר ישיר לקב"ה וזו מעלת הגרים שהם כבניו של הקב"ה ועם ישראל.

על כן התחזק בדרך הישר והטוב. כמו כן זה שאתה מרגיש נפילה במדות מראה על רגישותך, ועל כן תוכל לעלות מעלה מעלה, רק תחפש לך אדם ירא שמים שיוכל להדריך אותך, כיוון שלא למדת את כל הדברים עד עכשיו. ואם תוכל למצוא אדם קרוב שתלמדו יחד הלכות ועיקרי אמונה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות