שאל את הרב

להיות עם ערבי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 23/04/23 06:56 ב באייר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב לפני 5 שנים הייתי עם ידיד טוב שלי והוא היה ערבי חילוני אחד שהיה עם יהודים מאז ותמיד ולא מאמין בשום דת מאמין לעשות טוב ולא אשקר היה לי רגשות אליו ולו היה אלי אבל ידענו שבחיים לא נוכל להיות ביחד היה בנינו פעם אחת רק מגע מיני ולא מעבר ושם זה נעצר ונתקנו קשר ולא ידעתי את החומרה של זה ידעתי שאסור לקיים יחסים אבל לא חשבתי שדברים אחרים זה גם אסור בתכלית האיסור ואני ממש מרגישה רע על זה בתור מישהי שכיום ממש מתחזקת

אמרו לי שמישהי שהייתה עם מישהו שהוא לא יהודי זה יפגע בהמון דרכים ושיש בה טומאה זה נכון?? איך אני יכולה לדעת שמחלו לי על זה למעלה ושזה לא פוגע בי כיום מה אני יכולה לעשות כדי להתנקות מהדבר הזה

תשובה

שלום

ברוך ה' שזכינו לכך שהקב"ה שברא את העולם, ובחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו, ברא גם את הדבר המופלא שנקרא תשובה, שמאפשר לתקן נפילות וחטאים.

וכמו שנאמר בנבואת הנביא יחזקאל (פרק י"ח): "כא וְהָרָשָׁע כִּי יָשׁוּב מִכָּל-חַטֹּאתָו אֲשֶׁר עָשָׂה וְשָׁמַר אֶת-כָּל-חֻקוֹתַי וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה חָיֹה יִחְיֶה לֹא יָמוּת. כב כָּל-פְּשָׁעָיו אֲשֶׁר עָשָׂה לֹא יִזָּכְרוּ לוֹ בְּצִדְקָתוֹ אֲשֶׁר-עָשָׂה יִחְיֶה. כג הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע נְאֻם ה' אלוקים הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו וְחָיָה".

וכמו שכותב הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ז'): "אל ידמה בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים, מפני העוונות והחטאות שעשה. אין הדבר כן, אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא, וכאילו לא חטא מעולם; ולא עוד אלא ששכרו הרבה, שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו. אמרו חכמים, מקום שבעלי תשובה עומדין בו, אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו: כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם, מפני שהן כובשין יצרם יתר מהן. ... התשובה מקרבת את הרחוקים: אמש היה זה שנוי לפני המקום, משוקץ ומרוחק ותועבה; והיום הוא אהוב ונחמד, קרוב וידיד ... כמה מעולה מעלת התשובה: אמש היה זה מובדל מה' אלוהי ישראל, שנאמר "עוונותיכם, היו מבדילים, ביניכם, לבין אלוהיכם" (ישעיהו נט,ב). צועק ואינו נענה, שנאמר "גם כי תרבו תפילה, אינני שומע" (ישעיהו א,טו). ועושה מצוות וטורפין אותן בפניו, שנאמר "מי ביקש זאת מידכם, רמוס חצריי" (ישעיהו א,יב), "מי גם בכם ויסגור דלתיים" (מלאכי א,י), "עולותיכם ספו על זבחיכם, ואכלו בשר" (ירמיהו ז,כא). והיום הוא מודבק בשכינה, שנאמר "ואתם, הדבקים, בה', אלוהיכם" (דברים ד,ד). צועק ונענה מיד, שנאמר "והיה טרם יקראו, ואני אענה" (ישעיהו סה,כד). ועושה מצוות ומקבלין אותן בנחת ושמחה, שנאמר "כי כבר, רצה האלוהים את מעשיך" (קוהלת ט,ז). ולא עוד אלא שמתאווים להם, שנאמר "וערבה, לה', מנחת יהודה, וירושלים--כימי עולם, וכשנים קדמונייות" (מלאכי ג,ד)."

כמו בכל מעשה עבירה, התשובה היא הצער והחרטה (שכבר קיימים אצלך), הוידוי לפני ד' והקבלה לעתיד, וכמו שכתוב בספר מסילת ישרים בפרק ד': "בהיות השב מכיר את חטאו, ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי, והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו".

וכמובן עם זה להתרחק מדברים שיכולים להביא לנפילות כאלה, ולהתחזק בלימוד מוסר ואמונה ובעבודת ה' בשמחה.

אחרי הדברים הללו אל תעסיקי את ראשך במחשבות ייאוש ועצבות, אלא תשמחי בעצמך ובחלקך על שזכית לשוב בתשובה מתוך הנפילה ההיא ולהתחזק ולהתקדם בעבודת ה'.

שלא יהיה לך שום ספק - הקב"ה אוהב אותך ושמח בך מאוד מאוד

בהצלחה רבה

כתבות נוספות