שאל את הרב

קראתי מכשפה לאחראית המשמרת - זה לשון הרע ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/04/23 07:49 ל בניסן התשפג

שאלה

שלום לך כבוד הרב רציתי לשאול אם מדובר בלשון הרע במקרה הנל" , מתוך אימפוליסביות וילדותיות אמרתי למנהלת בעבודה שהאחראית משמרת -מכשפה ושהיא הרוע בהתגלמותו ושתטפל בזה , ורציתי לשאול אם זה נקרא לשון הרע ? אציין שעוד כמה עובדים שמעו אותי אומרת למנהלת שהאחראית משמרת מכשפה ושהיא לא מדברת באופן יפה לעובדים ושתטפל בעניין , וזוהי אמת שנאמרה מתוך קלות דעת ואימפוליסיביות , האם זה נקרא לשון הרע?

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על הרצון להיות נקייה ומכוונת בענייני לשון.

יש שני רבדים לתשובה לשאלתך. אם אכן אחראית המשמרת מתנהגת בצורה מכוערת לעובדים, ואת רוצה להתלונן עליה בין כדי להגן על עצמך מפני פגיעתה הרעה, ובין כדי להגן על עובדים אחרים – בוודאי שהדבר מותר על פי ההלכה. הלכות לשון הרע לא אסרו להתמודד עם אנשים שעושים עוול. על הנושא הזה כתבתי פעמים רבות, וכדאי לקרוא את אחד המקומות, כמו: https://www.inn.co.il/news/490175.

ברם, גם כאשר אנו עושים זאת צריך לפעול לפי ההלכה, המלמדת אותנו גם את הדרכים לעשות זאת. בין השאר היא מחייבת אותנו לדייק בעובדות, לא לנפח וכדו', ובוודאי שאין היא מתירה לכנות שם לחברינו. על כן, אפשר שהתארים שכינית את אחראית המשמרת אינם ראויים, וצריך לעשות על כך תשובה.

האם קבלת תשובה לשאלתך ?

כל טוב

כתבות נוספות