שאל את הרב

פגם הברית

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 20/04/23 08:18 כט בניסן התשפג

שאלה

שלום וברכה

נחשפתי לצערי הרב מאוד למראות אסורות לפני כשנה בערך אבל פעם רק הייתי צופה, ממש קצת אחרי התחלתי ב״ה להתחזק(מאז ומתמיד דתי ב״ה- אבל עדיין)ולפני חודש לא יודע מה נכנס בי התחלתי לצערי הרב להוציא כמה פעמים זרע לבטלה(10-15)- זה גומר אותי ואחרי כל פעם אני מבואס,תאמת, שאף פעם לא עשיתי את זה מרצון, תמיד עשיתי את זה בלב כבד, ואחרי כל פעם היה לי ייסורי מצפון.

אני יודע שאחד הדברים שהקב״ה רוצה אחרי נפילה זה לקום מחדש כמו גיבור, עם זה אין לי בעיה ב״ה, אבל זה מטריף אותי אחרי כל פעם אני עושה חרטה וידוי קבלה לעתיד וכו׳, מדבר הרבה עם אבא שבשמיים על זה שיגאל אותי מכל הנורא הזה אבל איכשהו בסופו של דבר לצערי אני חוזר לזה, אני לא רוצה להיות תקוע ככה כל הזמן. אני מבקש מהקב״ה שיתן לי כוחות וכלים להתמודד יצר הרע ובתכלס, לא קרה לי הרבה פעמים שהצלחתי להתמודד, אז יש לי כמה שאלות:

1. האם שאני עושה את העבירה הזאת בלב כבד שונה מאדם שסתם לכיף שלו עושה את זה? ואם כן במה?

2.ידוע לי שאפשר לכפר על הכל מהכל, אבל כל רב אומר משהו אחר לגבי תיקונים… איזה תיקונים כבודו חושב שצריך לעשות?(אני עושה את הכוונה המיוחדת של ק״ש שעל המיטה, כוונה בתקע שופר, ולימוד יומי של פלא יועץ)

3.איך לא לבוא לידי זה שוב(אני יודע שהכל נובע מבטלה אבל גם אם סתם באמצע משהו אני נזכר בזה אז פתאום הראש שלי חושב על זה עד לרגע שבו אני מגיע לחדר)כי אני באמת רוצה לעשות את רצון הבורא?

כל סרטון של שיעור תורה שראיתי לגבי העוון הזה כל הרבנים אומרים נפלת-תקום

אז כפי שציינתי מקודם, ב״ה אני תמיד קם אבל תמיד שאני חוטא יש לי איזה מצפון אחרי החטא, אבל אחרי זמן מה אני מתנחם בזה שאני קם חזרה ואז אני לא שם דגש כל כך לגבי תיקונים וחזרה בתשובה, כי אכן הקטע של לקום אחרי חטא הוא ממש חשוב….

סליחה על החפירה

ותודה רבה מראש

תשובה

שלום

1. בוודאי. אף פעם אין השוואה בין מעשה של אחד למעשה של אחר, אפילו אם הם דומים. קל וחומר שאין השוואה בין מי שחוטא ולא איכפת לו מזה לבין מי שחוטא מתוך התמודדות קשה ומצטער על כך מאוד. חז"ל אמרו ש'כל העושה עבירה ומתבייש בה מוחלין כל עוונותיו'. זה אומר לכאורה שאו שהוא מתבייש אחרי העבירה או שהוא מתבייש תוך כדי העבירה מזה שהוא נופל בכך.

2. העיקר הכי חשוב זו התשובה, שזה אומר הצער והחרטה (שכבר קיימים אצלך), הוידוי לפני ד' והקבלה לעתיד, וכמו שכתוב בספר מסילת ישרים בפרק ד': "בהיות השב מכיר את חטאו, ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי, והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו". ועם זה כמובן להתאמץ לעשות צעדים מעשיים שיסייעו להקטין את סיכויי הנפילה (הגנה על המכשיר, מכשיר ללא אינטרנט, התרחקות מדברים וממקומות שמביאים לידי הרהורים, וכיוצא בזה).

מעבר לכך, כמו שכתבת, יש כל מיני סוגי תיקונים, ותמצא מה מהדברים מועילים, מחזקים ומרוממים אותך.

למשל ב'צדקת הצדיק' ר' צדוק מביא כמה דברים שמתקנים את החטא הזה:

לימוד תורה - כמה שאפשר להרבות, ובשמחה. למצוא מה בתורה אתה יכול להוסיף וללמוד בשמחה.

צדקה לעניים

לזכות חייבים - או לזכות במצוות ועוד יותר אם זוכים ללמד תורה ולהשיב אחרים אליה.

פריה ורביה - כשיגיע הזמן בע"ה להביא את הכוח הזה אל הפועל במצווה ובקדושה.

ראה גם בתשובות הבאות:

https://www.hidabroot.org/question/274182

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A4%D7%92%D7%9D-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-2/

3. אני ממליץ לך לשקול לפנות לאחד מהארגונים שעוסק בנושא, לנסות להיעזר בתוכן שלהם ואף לבקש סיוע בהתמודדות.

למשל 'חזקים ברשת', 'עבודה בעיניים' ונראה לי שגם 'המרכז הישראלי למשפחה'.

ממליץ לעיין גם בתשובה הבאה ובקישורים שנמצאים בה.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/1150077-1/

בהצלחה רבה

כתבות נוספות