שאל את הרב

מה אפשר לעשות עם עבירה שאין לי איך למחוק?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 23/04/23 00:09 ב באייר התשפג

שאלה

היי שלום כבוד הרב,

חייתי בנתק מחברה מכיוון שלמדתי בעיר אחרת והדבר הזה הוביל אותי לעשות שטויות באינסטגרם (זתומרת לעלות תמונות בלי לחשוב מה החומרה וכדו..מתוך תמימות של ילדה שיאהבו אותה ורוצה שיהיו לה חברים )

אני כבר בוכה על זה שבוע ועם התקפי חרדה כי אני לא יודעת אם סגרתי תעמוד ומה השם שלו..אומנם כרגע אני לא מתלבשת הכי צנוע אבל התמונות שלי לא מסתובבות,והכל בבקרה..

אני כל היום בוכה ולא יודעת מה לעשןת זה ככ קשה לי המחשבה הזו שאין לי שליטה ,והייתי ילדה בת 15 /16 שרוצה להעביר רק את הזמן שאין לה חברות ומרגישה לא רצויה.

אני מרגישה שה׳ לא אוהב אותי על זה וכה כועס עלי וגם אני על עצמי,אני לא יכולה להפסיק לבכות…מה אני יכולה לעשות?לא יצאתי כמה ימים מהבית מרוב שאני בוכה על זה והמוח שלי לא מפסיק לחשוב על זה ,אני מרגישה ככ מגעילה ששום דבר לא יפצה על זה. עכשיו כל אחד שיראנ את זנ יחטא ולי יהיה עוון?או שבגלל שאין לי שליטה אז לא?

תשובה

בס"ד

שלום ברכה

כל חטא יש לו דרכי תשובה, אמנם דברים שמתפרסמים הם קשים יותר שאחרים נכשלים. בכו"א אדם צריך תחילה להתחרט על מעשיו, אדם צריך להבין את חומרת המעשה והשלכותיו ללמוד את איסור עריות היטב, כולל דיני ייחוד ושמירת העיינים. לאחר מכן יש להתוודות בתפילה על החטא שנעשה, ולקבל על עצמו שלא יחזור לזה החטא עוד. כמו כן ראוי לצום לפחות שלש תעניות ב, ה, ב. ואם אי אפשר יפדו זאת בצדקה וחסד.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות