שאל את הרב

חברה של הבן מכניסה למשפחתה אבל לא נכנסת למשפחתנו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/01/23 14:38 כט בטבת התשפג

שאלה

לבן שלנו יש חברה שממתי שהתחילו לצאת לקחה אותו לארוחות שישי ואירועים משפחתיים של משפחתה הקרובה והרחוקה בכל הזדמנות וכשאנחנו מזמינים לארוחת שישי היא מאחרת בשעה ואז מודיעה שוב שמאחרת בעוד חצי שעה וכשלנו יש פעם ב.. אירוע משפחתי של משפחה קרובה היא בכלל לא באה. אני תוהה אם זו טקטיקה להרחיק אותו מהמשפחה ו/או לנסות לסכסך שנריב איתו על האיחור כי האוכל מאבד את הטעם והטריות וזה לא שהיא באה ממשפחה שאין ארוחת שישי אז היא יודעת שטרחתי ובישלתי שעות ותיזמנתי הכל שיהיה נעים לאכול וטעים וטוב. ואוי ואבוי אם הוא רק יחשוב על לא לבוא לאירועים האינסופיים של המשפחה שלה. זה בכלל לא עולה על דעתו. גם ככה כולנו עובדים ולא מתראים בכלל ועכשיו אני ממש מרגישה שהיא מונעת אותו מאיתנו ומלמדת אותו לשים דגש רק על המשפחה שלה מהשניה הראשונה שהם ביחד. הם כבר ביחד תקופה ואני שמחה שהם מאוהבים ושמחים אבל בכל זאת אנחנו משפחה שלו ורוצים ליהנות ממנו ולא יוצא לנו בכלל לדבר איתו כי או שהוא איתה או בעבודה (וגם אנחנו) ויום שישי זה היום היחיד שיכלנו לדבר וגם את זה אין לנו כי כשבא לארוחת שישי רק אוכל והולך ואם היא באה איתו אז גם כן יושבים מקסימום עשרים דקות והולכים. ואצל המשפחה שלה יושבים איתם שעות. ואנחנו ביחסים טובים ואין מריבות אז אני לא מבינה למה הם והוא לא יושבים איתנו קצת גם אחרי האוכל וגם סתם לא מנומס לקום מהשולחן כשהאחרים עוד יושבים. זה כאילו כל מה שחינכנו הלך. ועכשיו הוא יותר צמוד למשפחה שלה כל הזמן וההורים והאחים שלה מתקשרים אליו כל הזמן ובקשר איתו וכשאנחנו מתקשרים אליו אז הוא תמיד לחוץ ובאמצע משהו גם אם זה לא עבודה כמו בשעות הערב. אנחנו ממש מתגעגעים לשיחות איתו. הוא ילד מקסים. ומרגישים שאנחנו מאבדים אותו לטובת אנשים שאנחנו לא מכירים בכלל וגם לא רוצים להכיר כי הבנו שהם יודעים מצוין מה הם עושים וזה מגמתי

תשובה

שלום וברכה

ניתן להבין היטב את המצוקה ואת הרצון לפתור אותה.

וטוב את עושה שאת שמחה בכך שיש לו חברה, ושטוב לו איתה, כי זה מהווה בסיס טוב, שהלוא אנחנו רוצים שלילדים שלנו יהיה טוב.

ומה לעשות מול הזוג ?

אני לא איש מקצוע, וממילא לצערי לא אני הכתובת לדעת מהן האפשרויות העומדות בפנייך, ולסייע לך למצוא את הטובה ביותר שבהן. זה הזמן להיעזר באיש מקצוע, שיוכל ביחד איתך לשאוב מתוך החכמה שלך והניסיון שלך את הדבר הנכון ביותר לעשות אותו במצב הזה.

כי מה שאני מכיר הוא רק דרך אחת: לדבר על זה איתם.

כשאני כותב "לדבר על זה איתם" אני לא מתכוון לשיחה שבה את זורקת עליהם את הכאב שלך ואת הביקורת על מה שהם עושים. מזה בדרך כלל לא יוצא משהו טוב, כי אם להפך, ואם השיחה תתדרדר לחילופי האשמות – היא רק תזיק ולא תבנה שום דבר טוב. אולם אם השיחה תהיה שכל אחד יאמר מה הוא מרגיש על עצמו, ולך תינתן ההזדמנות לספר להם את הרצון שלך והכאב שלך, ואת השמחה שלך על הקשר ביניהם, ואת השותפות העמוקה שאת מציעה וכדו', ואת תהיי גם מוכנה להקשיב להם, ושהם יספרו איך הם רואים את הדברים – זה הרבה יותר נכון.

וגם אז, לא להיכנס לוויכוח מי צודק ולהביא ראיות לכאן ולכאן, כי אם לחתור ביחד למצוא את הדרך הנכונה שבה שני הצדדים יהיו מרוצים, גם אם לא כל מה שהם מבקשים שיתרחש – אכן יתרחש.

זו הדרך שאני מכיר, ואם היא מתאימה לך – כדאי ללכת בה.

כל טוב ובהצלחה גדולה בשלום בית

כתבות נוספות