שאל את הרב

אפשר להגשים חלומות בלי לוותר על היהדות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/23 00:03 יג בטבת התשפג

שאלה

הי אני בחורה דתייה ואני גולשת כבר יותר משנתיים. למדתי גלישה בחוף נפרד, אבל מאז יצא לי רק לגלוש בחופים מעורבים (לא מתאפשר לגלוש באופן רצוף ונוח בחופים נפרדים). אני מרגישה רע עם זה שאני גולשת בחופים מעורבים, אבל אם אני לא אעשה את זה אני מרגישה שאני אחמיץ את החלום שלי.. בנוסף יש לי חלום לטייל בעולם, וחושבת שזה לא יתאפשר מבחינת האוכל והמקומות הפחות דתיים.. יש לי הרבה חלומות ושאיפות ואני מרגישה שאני כדתייה לא אוכל לעשות את הדברים האלה, רק בגלל כל האיסורים של ההלכות. וזה מתסכל אותי מאוד! אני מרגישה שאם אני רוצה לחיות חיים דתיים כשרים, אני צריכה לוותר על החלומות שלי, ואני ממש לא רוצה.. אשמח לתשובה! תודה רבה.

תשובה

שלום לך!

קודם כל, מעולה שפנית אלינו! השאלה שלך טובה וחשובה מאוד. עצם זה שאת באה ושואלת מראה שהערכים האלו חשובים לך, שיש בך מצד אחד רצון לשמור על ההלכה ולהיות מחוברת ומצד שני את מרגישה שזה לפעמים מתנגש עם רצונות אחרים שלך. את שואלת כיצד אפשר לשלב ביניהם, כי שני הצדדים חשובים לך.

הנה כמה רעיונות שתוכלי לבחון:

1. דבר ראשון, כששני ערכים שחשובים לנו מתנגשים זה מעמיד אותנו בסיטואציה מורכבת ואנחנו חושבים שאנחנו צריכים לוותר על אחד מהערכים, אבל הרבה פעמים אנחנו יכולים למצוא פתרונות ביניים, שיכולים לשלב את שני הערכים. לשמחתך את לא הראשונה שנתקלת בסיטואציה הזו, ויש הרבה פתרונות שיכולים לעזור, כמו למשל: בגד ים צנוע, חופים יותר שקטים, חופים נפרדים כשיש אפשרות, לבחור את המקומות אולי ששם יהיו יותר בנות מבנים, או בשעות שיש פחות אנשים.

גם לגבי טיולים בחו"ל, יש המון אופציות והרבה דתיים שמטיילים בעולם ונהנים מאוד. למשל: לאכול בבתי חב"ד, לתכנן מראש את המסלול של הטיול ולברר עם אנשים שמבינים בתחום היכן יש אוכל כשר, טיולים מאורגנים של חברות דתיות, ויש מגוון אתרים וקבוצות פייסבוק ייעודיות לכך שעוזרות למצוא פתרונות לדברים אלו.

הנקודה היא שלכל דבר (שבבסיסו לא נוגד את ההלכה) אפשר למצוא פתרון, יש דברים שנמצא בקלות ויש דברים שנתאמץ יותר, אבל זה בהחלט אפשרי.

2. דבר שני, הייתי מציעה לך לדבר עם מישהו שקרוב אלייך: הורים, מחנכת, אחים, יועצת, רב או רבנית, אנשים שמכירים אותך ויחד עם זה יכולים לתת לך השראה ולחשוב יחד איתך כיצד תוכלי לשמור על שני העקרונות המעולים הללו שחשובים לך.

לסיכום: את ממש לא צריכה לוותר על העקרונות שחשובים לך. גם החלומות שלך וגם החיים לפי ההלכה, הם ערכים חשובים ומעולים שלגמרי יכולים להסתדר ביחד.

כמובן מוזמנת תמיד ליצור איתנו קשר באמצעים נוספים, נשמח לשמוע מה עזר לך ולהמשיך לעזור בהמשך.

אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

המון בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות