שאל את הרב

מריבות בין ההורים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/01/23 09:01 כג בטבת התשפג

שאלה

שלום הרב,

ההורים שלי רבים וזה נורא מפריע לי.

אתחיל כך, אמא שלי לא אוהבת את ההורים של אבא שלי, היא טוענת שסבא שלי אף פעם לא עוזר, נצלן ועוד. את האמת שהיא לא נעים לי להגיד די צודקת, מאז שאני זוכר את עצמי הוא עזר למשפחה שלי פעמים רחוקות. בנוגע לסבתא, אני לא סגור למה היא לא אוהבת אותה, את האמת שזה גם לא לגמריי אשמתה של סבתא שלי היא רוצה לעזור אבל סבא שלי אדם די קשה והוא לא נותן לה. אבא שלי רוצה לבקר את ההורים שלו ואמא שלי תמיד מציקה לו ולא מסכימה לו, הוא מתעצבן מזה ושישו ושמחו מתחילה מריבה...

זה משפיע לי על האווירה בבית, גם כשהחדר סגור... זה נורא מפריע לי ואני *שונא* את זה

ברצוני לשאול כמה שאלות

ראשית, מה עליי לעשות?? שאני מנסה לגשר זה רק מחמיר... אבל מצד שני אני לא אוהב בכלל שהם רבים

האם מותר לי לא לכבד אותם על מנת שישלימו? לדוגמא לא לדבר איתם ולא לציית להם עד שישלמו..?

האם יש תפילה מיוחדת, פרק תהילים או דבר מיוחד שניתן לעשות כדי שהמריבות האלה לא יקרו/יהיו נדירות יותר?

נורא קשה לי שהם רבים!! מה הרב יכול לייעץ לי?

אשמח נורא לתשובות

בתודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

סליחה על העיכוב בתשובה. לא הספקתי את כל הדברים.

משפחה וקשרים בה הוא עניין מסובך מאוד. די לנו אם נקרא את התורה שלנו עצמנו, ונראה עד כמה יחסים בתוך משפחה הם לא פשוטים כלל ועיקר. אין אנו יודעים מפני מה מתחוללים אהבות ושנאות, קנאות ועוינות, בתוך המשפחה עצמה, ולא תמיד זה מענייננו. מה שכתבת ביחס לכך שאתה לא רוצה להיות קשור בכך הוא הנושא המהותי והעקרוני, והוא נכון מאוד מאוד.

זה מה שצריך להדריך אותך, ולאור זה לנהוג בנושאים השונים שאתה פונה בהם אל עצמך, ומטפח את העולם הנפשי והמשפחתי שלך.

אם אתה יכול לגשר – אדרבא. בדרך כלל ילדים לא מצליחים לעשות זאת, ובוודאי שלא להתערב בנושאים של ההורים שלהם. ברם, כיוון שאתה בעצמך כתבת שכנראה ניסיונות הגישור שלך לא מועילים – כדאי לך להפסיק עם זה, ולהזכיר לעצמך את העיקרון שלמעלה: מי שצריך להימצא במוקד ההתעניינות שלך הוא אתה עצמך, והרצון שלך גם לחיות בשלום, וגם לחשוב על בניית הזוגיות שלך והמשפחה שלך בעתיד בדרך הפוכה ממה שאתה חוזה בבית.

אתה לא צריך להתערב בכלל, גם לא בלא לדבר איתם ולא לציית להם. ילד אינו מחנך את הוריו. אם זה חיוני למען עצמך – מותר לך; אולם אם אתה מבקש בדרך זו להשפיע עליהם – זה לא עניינך. כאמור, מי שעומד במוקד העניין שלך זה אתה עצמך, ובניית דרך החיים שלך.

להתפלל הוא דבר טוב. אתה יכול להתכוון לכך בכל מקום שמדובר על שלום בתפילה, וגם ב"שומע תפילה" להוסיף תפילה אישית משלך כדי ששלום הבית ישרור אצלכם.

ואשמח לסייע עוד, יותר מהר מהזמן שלקח לשלוח את התשובה הזו. סליחה.

כל טוב

כתבות נוספות