שאל את הרב

איך מתפללים ומודים מתוך חיבור אמיתי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/12/22 20:26 כג בכסלו התשפג

שאלה

למה אני צריכה כל בוקר להתפלל לקב"ה ולהגיד לו תודה שהוא ברא אותי? על מה אני צריכה להגיד תודה? על זה שהוא גורם לי לקשיים?! אני לא בחרתי לבוא לפה לעולם הזה, וזאת לא הבחירה שלי. בד"כ אומרים תודה על משהו שנתנו לך, לא על משהו שעשו לך בכח בלי לשאול אותך.. אני באמת לא מבינה את זה, ובגלל זה אני בקושי מצליחה להתפלל בזמן האחרון.. אשמח אם תענו לי

תודה רבה

תשובה

שלום רוני!

קודם כל, מעולה שפנית אלינו. זו שאלה מעניינת וטובה ממש, כל הכבוד לך שאת שואלת ומבררת. כשאנחנו שואלים, אנחנו לומדים ומתקדמים, במיוחד משאלות עמוקות ומשמעותיות כאלו.

דבר ראשון, המקום של הבירור, והרצון להבין ולבחון מחדש למה אנחנו עושים דברים מסוימים, הוא בריא וטבעי, עד עכשיו עשית כי זה מה שאמרו, כי זה מה שצריך.

עכשיו יש בך מקום שרוצה להבין ולדעת מעבר, למה אנחנו עושים את זה, את לא רוצה לעשות סתם, כי צריך. וזה מעולה!

דבר שני, אני רוצה להתמקד במקום של הצריך. כתבת כמה פעמים בשאלה שלך, שאת צריכה. החיים מתוך מקום של צורך ומחויבות הם קשים יותר מאשר חיים מתוך מקום של רצון. היכולת להתחבר לרצון שלנו משנה לנו את כל ההסתכלות. זה אמנם שריר שצריך לפתח, אבל זה בהחלט אפשרי. התפילה מגיעה מתוך מקום עמוק ואמיתי, כדי להתפלל מתוך חיבור כדאי להתחבר לרצון שלנו, האמיתי.

אז איך מתחברים לרצון שלנו?

1. קודם כל, אכן כמו שכתבת יש קשיים בחיים, ואנחנו לא בחרנו בהם, ובטח שלא בחרנו להיות פה בעולם הזה. כשאנחנו בתוך הקושי, קשה מאוד להודות. כמו שכשילד מבקש סוכריה ואמא אומרת לו לא, הילד לא יגיד לה תודה על זה, יותר סביר שהוא יבכה ויהיה מתוסכל. אחר כך, כשהוא יגדל ויבין שאי אפשר לאכול כל היום סוכריות, יותר סביר שיצליח להודות על כך. הקשר שלנו עם הקב"ה ממש לא פשוט כמו שתיארתי, אבל כן אפשר לקחת מהמשל הזה את המקום של האתגר להודות מתוך הקושי, הוא באמת הגיוני ומובן. אז קודם כל, המקום שלך הוא באמת הגיוני ובריא.

2. התפילה היא מכלול, אפשר לבחור מתוכה למה להתכוון, היא כוללת בתוכה למשל גם הודיה וגם בקשה, הגיוני שכשיותר קשה לנו אנחנו ניטה יותר לבקש ולהיעזר מאשר להודות, וזה בסדר כי שם המקום שאנחנו מתחברים, וכשאנחנו נהיה מחוברים אנחנו אולי נצליח גם להודות.

3. כמו שכתבתי, קשה מאוד להודות על משהו שאנחנו לא מרגישים שטוב לנו, לכן, אפשר לחשוב על הדברים ששם כן טוב לי. לחפש את הדברים שעליהם כן תרצי להודות, אפילו הכי קטנים, ומשם להתחבר.

לסיכום, הייתי מציעה לך להתייעץ ולדבר על כך, ללמוד ולחפש, בתשובה כתובה אפשר לגעת רק בחלק קטן מתוך העומק של השאלה המעולה הזו. את יכולה לדבר עם בני משפחה, אנשי מקצוע, אנשי חינוך, מישהו שיוכל לעזור לך להבין את המקום שממנו השאלה מגיעה ויעזור לך להבין יותר לעומק.

וכמובן שאת מוזמנת תמיד ליצור איתנו קשר.

אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

המון בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות