שאל את הרב

איך בונים קשר חברי שהוא לא עמוק אלא קליל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/12/22 15:26 יח בכסלו התשפג

שאלה

איך בונים קשר שהוא לא עמוק? חברות קלילה של צחוקים וכיף ולא דווקא כל הזמן לדעת מה עובר עליה ולדעת הכל אחת על השניה, לשתף בכל מה שעובר וכו'.

כל מי שאני 'נדלקת' עליה באלי שתהיה הבסטי שלי ו-וואלה באלי שזה יהיה יותר קליל ואם זה יקרה עם הזמן לבד אז גם שיעמיק בעז"ה. כאילו התהליך שלי הפוך משל בני אדם רגילים... מתסכלל

תשובה

שלום תפארת.

כיף שפנית אלינו! אני מבינה מהשאלה שלך, שרוב הקשרים שלך הם עמוקים, ואת מרגישה שזה קצת כבד לך ואת רוצה עצות איך ליצור קשרים יותר קלילים ופחות עמוקים.

אז קודם כל, היכולת שלך ליצור קשרים עמוקים היא יכולת מעולה ומיוחדת, זה אומר שאת בן אדם עמוק כנה ואמיתי, שיש לך יכולת לתת אמון, ואנשים אחרים נותנים בך אמון, וזה מדהים וטוב!

כמו כל תכונה שקיימת אצלנו בנפש, גם בתכונה מעולה זו, צריך איזון, כמו שאמרת שזה כבר לפעמים מעיק עלייך ואת רוצה ללמוד לשחרר ולא תמיד להיות בפן העמוק של החיים.

אז הנה כמה צדדים שהיית מציעה לך לבחון:

דבר ראשון, לקבל ולאהוב את עצמך, כמו שכתבתי למעלה, זו תכונה טובה שמראה על אמפתיה ואהבה לזולת. קשה מאוד לעבוד ולהתקדם בלי שאנחנו מקבלים את עצמנו ואוהבים את המציאות, אז זה השלב הראשון. אני לגמרי מבינה את המקום המתוסכל שלך, ויחד עם זה מעודדת אותך ומחזקת את התכונה המדהימה הזאת.

דבר שני, לנסות ולהבין מה המקום המדויק שגורם לך לתחושה לא טובה. לחדד לך מהי הנקודה הספציפית שמפריעה לך בקשרים הללו. אולי את משתפת יותר מידי בלי שאת רוצה? אולי סוג הקשר לא באמת כזה עמוק ורק עלייך זה מעיק? האם לחברים שלך כן טוב בקשר? האם עדיין יש שם דברים כיפים וטובים שעושים לך טוב? יש לנו נטייה לצבוע את כל התמונה בשחור, אבל לרוב זה לא כך, ואנחנו צריכים לפרק את המציאות ולמצוא את הנקודה השחורה הקטנה ולהתמקד בה.

דבר שלישי, לחשוב עם עצמך, למה קורה סוג הקשר שאת לא רוצה בו? לחשוב מה את מרוויחה מהקשר הזה? אם את מגיעה למקום הזה כנראה שיש שם איזהו צורך, שסוג הקשרים הללו עונה לך עליו.

בעצם לחשוב איפה זה משרת אותך ועושה לך טוב. את יכולה לעשות את זה באמצעות חזרה לקשרים ולשיחות שלך ולשים לב, מה הרגש שעולה לך? ואז לחשוב מה יכול לענות לך על הצורך והרגש הזה בדרך אחרת, שאותה כן תאהבי ולא תתסכל אותך.

דבר רביעי, לחשוב על האנשים והסיטואציות בחיים, אפילו שיחות קטנות, שבהם כן היית קלילה, לנסות לחשוב מה גרם לך להיות שם קלילה ולחזק את התכונה הזו אצלך. אם יש בך רצון לכך, סימן שהיכולת הזו קיימת בתוכך ואת רק צריכה לחשוב איך את נותנת לה מקום ומביאה אותה לידי ביטוי יותר בחיים שלך.

לסיכום, הייתי מציעה לך להתייעץ עם הסביבה הקרובה שלך, הורים, אחים, מורים, מדריכים, חברות, אנשים שמכירים אותך ויכולים לעזור לך ולתת לך עצות מניסיונם האישי ומהיכרותם איתך. הבאתי לך פה הרבה נקודות למחשבה, שחשיבה עליהם יחד עם מישהו יכולה מאוד לעזור ולהקל.

מקווה שעזרתי, מוזמנת תמיד ליצור איתנו קשר.

אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

המון בהצלחה!

הודיה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות