שאל את הרב

לא מוצאת חברות בביה"ס החדש

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/11/22 00:05 כא בחשון התשפג

שאלה

קודם כל רוצה להגיד שמעריכה מאד את האתר שלכם.

יש לי שאלה ואני לא יודעת אם זה מה שאתם עונים עליו או לא.. מתלבטת אם אתם עונים רק על דברים שקשורים ליהדות או לא.. ובכל זאת אשמח לשאול :)

התחלתי השנה מקום חדש ומאוד קשה לי להכיר חברות חדשות, אני עושה המון השתדלות, אני מצטרפת לחבורת בנות שיושבות ומנסה להשתלב ואני פשוט לא מוצאת את הבנות שיכולות להתאים לי.

ההורים שלי אומרים שזה עדיין מוקדם והרגע התחילה השנה אבל בכל זאת אני רואה שזה לא ככה, כמעט לכולם כבר יש את המעגל חברות סביבם ואני לא מצליחה וזה מייאש אותי.

תשובה

שואלת יקרה.

הקושי שאת מתארת מאוד מובן ומוכר. קשה להגיע למקום חדש ולהיות לבד, בלי מישהי שאת מרגישה איתה בנוח ויכולה לסמוך עליה, לדבר, להיעזר, ובעיקר להרגיש בטוחה ושייכת. הצורך בקשרים חברתיים הוא צורך בסיסי שתורם הרבה לתחושה טובה שלנו.

כבני אדם, יש לנו נטייה לתייג אנשים מאוד מהר. כשאנחנו פוגשים אדם חדש, תוך כמה דקות אנחנו כבר מכניסים את האדם שמולנו למשבצת. זה יכול להיות לפי הלבוש, מקום מגורים או איזשהי תכונת אופי או התנהגות, שכבר גורמים לנו לתייג את האדם שמולנו. הרבה פעמים התיוג הזה הוא סטריאוטיפ שעושה לאדם עוול. אם היינו מכירים את האדם יותר לעומק, יכול להיות שהיינו מגלים בו הרבה דברים שאנחנו אוהבים, ודעתנו עליו הייתה משתנה לגמרי.

לפי מה שאת מספרת, את כרגע לא מוצאת בנות "שיכולות להתאים" לך. השאלה, לפי מה את מחליטה שהן יכולות או לא יכולות להתאים לך?

כמובן, אנחנו לא חייבים להתחבר רק עם אנשים שדומים לנו. אמנם, לרוב נחפש מכנה משותף שיחבר בינינו לבין אחרים, אבל הרבה פעמים אפשר למצוא נקודות חיבור גם אם אנשים שלא כל כך דומים לנו, או שהם לא ה"טיפוס" שלנו. אם לא מדובר בבנות שעושות דברים שנוגדים לגמרי את הערכים שלך או שאת ממש לא יכולה לסבול, אלא סתם לא מרגישה שהן בדיוק הטיפוס הרגיל שאיתו את מתחברת - אולי אפשר לתת לזה עוד ניסיון? כלומר, מה שאני מציעה זה לנסות לתת לבנות הזדמנות. אולי לא כדאי להחליט כבר מעכשיו מי מתאימה לך ומי נראית לך ומי לא? אפשר לנסות פשוט לזרום, להכיר לאט לאט, ולראות מה יקרה.

ההורים שלך אומרים שזה עדיין מוקדם, השנה רק התחילה. אכן, היכרות וחיבור הם דברים שלוקחים זמן. כמובן שיש כאלו שמתחברים יותר מהר ויש כאלה שמתחברים יותר לאט, אך פיתוח קשר הוא דבר שלוקח זמן. לוקח זמן עד שאנחנו מרגישים מספיק חופשיים ובטוחים בנוכחות האדם, ויכולים להיות עצמנו. מחקרים שנעשו בנושא אומרים שיש צורך במספר מסויים של שעות בהן נמצאים עם האדם השני על מנת ליצור חברות. אני לא זוכרת מה המספר המדוייק, אבל מדובר בהרבה שעות…

בנוסף, סביר להניח שלאורך השנה יהיו לך הזדמנויות להתחבר ולהכיר בנות יותר מקרוב. למשל, בשבתות אולפנא, טיולים, עבודות שנעשות בזוגות, בנות שתשבי לידן בכיתה ועוד. אפשר לנסות לנצל את ההזדמנויות השונות כדי להכיר. כל הכבוד לך שאת עושה השתדלות ומנסה להצטרף לבנות ולהשתלב, זה מראה על עשייה פעילה מצדך למען השגת מטרות והתקדמות אישית. אני ממליצה לך להמשיך ככה ולשמור על ראש פתוח, ואני בטוחה שבסוף תמצאי חברות טובות!

בנוסף להתייעצות איתנו, כדאי להתייעץ עם עוד אנשים בבית הספר ובסביבה שלך. אולי את יכולה להתייעץ גם עם המחנכת, היועצת או גורמים אחרים בבית הספר, שיעזרו לך ליצור קשרים?

את מוזמנת גם לפנות אלינו בשיחת טלפון, ווצאפ או להמשיך לכתוב לנו באתר. אנחנו תמיד כאן לכל שאלה, בכל התמודדות שהיא ולא רק ביהדות! המוקד הטלפוני שלנו זמין עבורך במספר: כוכבית 8298. אפשר גם כאן באתר בשאלה חדשה, או בווטסאפ: 052-468-3927.

נשמח לדבר איתך!

רעות

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות