שאל את הרב

איך לשכנע את ההורים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/11/22 02:14 טו בחשון התשפג

שאלה

שלום,

אני מאוד אוהבת את האולפנה שלי, וממש טוב לי שם מכל הבחינות,

אבל אני מרגישה שבפנימייה אני אוכל להתחזק יותר ולהיות תורנית יותר.

מצאתי אולפנה מאוד טובה עם הרבה המלצות, והיא גם בול הטעם שלי, (היא קצת רחוקה אבל זה לא נורא כל כך)

אבל אמא שלי לא מסכימה לי, והיא מאוד בטוחה בדעה שלה.

אני יודעת שאני אצליח יותר בפנימייה ושאוכל להפוך שם ליותר מאמינה בקב"ה ושזה יעשה לי רק טוב,

אבל אני לא יודעת מה לומר כדי לשכנע אותה כי לא רע לי באולפנה הנוכחית.

מה לעשות כדי לשכנע אותה?

תשובה

שלום לך.

איזו התלבטות! לפעמים אנשים לא מספיק מבינים את המקום של התלבטות בין "טוב לטוב יותר". זה נראה כמו צרות של עשירים, אבל זה ממש לא. זו שאלה קיומית שלך שיכולה להשפיע עלייך בצורות רבות. ולכן לא מפתיע שזו החלטה קשה ומורכבת עבורך, במיוחד בגלל שדי טוב לך במקום הנוכחי ויש לך לחץ מאמא שלך לא לעבור לפנימייה (מקום בו תוכלי לצמוח מבחינה רוחנית).

התיאור שלך ביחס למקומך הרוחני והשאיפה לצמוח ולבסס את השקפת עולמך התורנית ראויה להערכה ומשקפת הרבה בגרות, רגישות, כבוד למשפחה שלך, אמונה חזקה וחכמה, אשרייך! תזכרי כוחות אלו כשאת ניגשת לשאלה זו, שיש בך כוחות אדירים ולך הכוח לקבל החלטה טובה ונכונה לך.

כתבת ש"לא רע לי" באולפנה הנוכחית, שאת "מאוד אוהבת את האולפנה שלי, וממש טוב לי שם מכל הבחינות", זו כבר התחלה טובה כי זה אומר שיש לך רשת ביטחון טובה ואפשרות להיות במקום שאת אוהבת לא משנה מה יקרה בסוף. ובכל זאת "לא רע לי" לא אומר "וואי הכי טוב לי, אני בול איפה שאני צריכה להיות!". לכן זה טוב שאת בוחנת החלטה זו, מעבר לכך שאלה זו דורשת הרבה אומץ. להחליט לשנות מסלול או אפילו לחשוב על להחליף מסלול מעיד על אומץ ומוכנות לנסות דברים חדשים, לצאת מהלא מוכר ולא להיות בראש של "אני ממשיכה כי ככה, כי התחלתי כבר". היכולת לדעת מה טוב לנו וגם מה לא טוב לנו מעידה על הרבה בגרות וזה כלי שיעזור לך רבות בעתיד בעת קבלת ההחלטות שלך!

התשובה שאכתוב כאן היא בהכרח מאוד כללית, וחוויה של קבלת החלטות היא מאוד ייחודית לכל אדם ואדם. ולכן את השואלת וכל אחד ואחת מהקוראים שרוצים לשתף יותר לעומק בחוויה של בחירת מקום לימודים מאוד מוזמנים לדבר איתנו באופן אנונימי, ונוכל להתייחס באופן הרבה יותר מדויק להתמודדות הספציפית. בשביל זה אנחנו כאן!

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות וכיוונים...

1. לכתוב לעצמך את היתרונות לכאן ולכאן, לבסס אותם מול עצמך.

2. לשתף את אמא שלך בהתלבטות שלך, את יכולה לאפשר לה להיות פעילה ואוזן קשבת להחלטה שלך. אני מאמינה שכשהיא תראה שאת עושה זאת ממניעים טובים ושיש לך "ראש על הכתפיים" היא תסמוך עלייך ותעזור לך לחשוב יותר על ההחלטה.

3. לדבר עם היועצת או המחנכת שלך עכשיו. את יכולה להתייעץ עם דמות חינוכית עכשווית על ההתלבטות שלך ולשמוע מהם איך הם חווים אותך באולפנה הנוכחית ואם הם מכירים את הפנימייה שאת מעוניינת בה ומה הם חושבות על זה.

4. לזכור, צמיחה רוחנית יכולה לבוא בכל מקום וכל שלב בחיים! את יכולה לחשוב על מסגרות מעבר ללימודים שיכולות לתת לך מענה, יש תכניות ללימודי קודש מעבר לשעות האולפנה (כמו בית מדרש ב"תכנית טנא", יש להם תכניות בפריסה ארצית של לימודי קודש לבנות תיכון). או אפילו ליזום תכנית לימוד באולפנה שלך.

מצדיעה לך מרחוק ומאחלת לך הרבה טוב! בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח להיות איתך בקשר!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות