שאל את הרב

שקר בעבודה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 28/10/22 11:35 ג בחשון התשפג

שאלה

אני עובדת במקום עבודה שנותן שירות לאנשים.

במהלך העבודה הייתה טעות שנעשתה על ידי ועל ידי האחראי עליי, מיד באותו רגע עדכנתי את הלקוחה בטעות וביקשתי מהבוס שלי לנסות להשיב את הטעות. חזרתי אליה ואמרתי לה שנעשתה טעות ומה עליה לעשות. היא התעקשה ודרשה את את מה שמגיע לה (ובצדק) עד שאחראי שלי כעס ואמר ״פשוט תשקרי לה״ שהכל בסדר והיא תקבל את מה שהיא צריכה ועשיתי את זה.

אחרי שזה קרה נפל לי האסימון שזה היה פשוט לא בסדר, בכיתי נורא ואמרתי לו שאני מרגישה נורא והתקשתי לישון בלילה. הטעות היא לא עניין של חיים ומוות אבל תגרום לה לחוסר נוחות (שתיפתר, פשוט לא באותו הרגע).

אני מרגישה נורא ואני לא יודעת איך לכפר על זה, ניסיתי למצוא את מספר הטלפון שלה אך ללא הצלחה. איך אני יכולה לכפר על השקר שלי? אני לא אדם כזה ואני מרגישה שבגדתי בערכים שלי

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אני מבין שהטעות היא בשוגג לא נעשת במזיד, וגם האמירה "יהיה בסדר" היא לא ממש שקר אלא יש דיון על אורך הזמן עד שיהיה בסדר. על כן בודאי שצריך לעשות תשובה על השקר שבעקבותיו נוצרו הבעיות, ובודאי שיש לקבל על עצמו שלא לשקר בכל דבר, גם להודיע לאחראי שאת לא תש, זהירות גדולה יותר. יש מקום להתוודות על שקר זה, ואולי אם אפשר גם לתת צדקה לעניים או לצרכי רבים.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות