שאל את הרב

שיתוק שינה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/10/22 17:20 א בחשון התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

ברצוני לשתף מה אני עובדת בחצי שנה האחרונה בחדרי בבית,ֶ כל יום לפני השינה אני מרגישה שמישהו איתי בחדר ואני לבד מין תחושת פחד שמישהו מסתכל עלי, כשאני נרדמת תמיד חופמת סיוטים ומחשבות רעות עוברות בראשי ואני מתקשה לפקוח עינים כאילו אני ערה ולא מצליחה לזוז כמו שיתוק שינה, והתחושה שברגע שנכנסת לחדר תמיד פחד ולחץ כזה, מה לדעתך צריך לעשות? בנוסף עשיתי קצת מחקר על ההיסטוריה בבית ומסתבר שסבא שלי כשהיה בן 18ֶ פלש לבית הזה לאחר שבעל הבית המבוגר שגר שם נפטר , זה לא נקרא גזל?? למרות שהיה ערירי ולא היה יורש לבית ההורים שלי גרו שם אחרי סבא וסבתא שלי ואמא שלי הרגישה אותו הדבר בדיוק בחדר הספציפי שבו אני ישנה , אולי הנפטר עדין מסתובב שם? אולי הנשמה שלו כועסת? תעזור לי בבקשה . שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מברך כי הפחדים והשיתוק יפנו את מקומם לחיים מתוך שמחה וטוב לבב.

אנחנו לא יודעים את מקורם של הפחדים. קשה לדעת.

סביר מאוד להניח שרוחות קדומות לא מסתובבות בבית, והנשמה אינה נמצאת בבית כי אם נמצאת באוצר הנשמות אצל הקב״ה.

אם אתה חשה שאת רוצה לעשות דבר מה לבית - כדאי אולי לבחון האם בכל הדלתות יש מזוזות ואם לא - לשים, או משהו אחר שיעצים את היותו של הבית בית יהודי. אני מדגיש כי לא מדובר בסגולה, אלא במשהו שיר כך את החוויה שלך, ואפשר שאת עצמך תמצאי דבר מה טוב יותר לעשות.

בד בבד, כדאי מאוד להתייעץ עם בעלת מקצוע בתחומי הנפש, ואולי ביחד תצליחו לדלות מתוך עצמך מה מקורן של החרדות, ומה כדאי לעשות כדי שהן תתמוססנה.

כל טוב ושמחת חיים

כתבות נוספות