שאל את הרב

קשה לי לשמור על חפצים שאנשים אחרים משאילים לי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/09/22 03:21 כב באלול התשפב

שאלה

שלום וברכה, תודה רבה מראש.

אני רואה בהרבה מקרים שקשה לי לשמור על חפצים שאנשים אחרים משאילים לי.

אמנם למדתי מחלק מהמקרים והשתפרתי בזה, אבל לצערי אני משתמשת לטווח ארוך לפעמים (בהסכמה כמובן) ומתקשה להחזיר אותם כפי שקיבלתי.

למשל ספרים שמתלכלכים או מתקמטים, כלים שנשברים מעט וכדו'

מה אפשר לעשות?

תשובה

שלום יקרה!

תודה שבחרת לשתף אותנו בקושי שלך לשמור על חפצים שאת משאילה מאנשים אחרים. עצם המודעות שלך היא 50% מהפתרון כיון שאת יודעת על מה עלייך לעבוד ורק נותר לך לחפש את המשאבים שחבויים בתוכך שיעזרו לך להצליח.

כיצד משנים הרגלים - כיצד שומרים על החפצים שמשאילים לי?

1. אמפתיה עצמית

לפני כל שינוי שאנחנו רוצים לעשות, אנחנו צריכים לבדוק האם אנחנו מספיק אוהבים את מי שאנחנו, האם אנחנו מכירים בערך העצמי שלנו ויודעים להודות עליו. ולמה זה חשוב? כי בטבע האנושי טבוע רצון מבורך שמעודד אותנו להתקדם, לצמוח, להיות אנשים טובים יותר. אם אנחנו עם אהבה עצמית, נשמח בכל שינוי ונבצע אותו מתוך שמחה שבזכות השינוי נהיה אנשים טובים יותר. אבל, אם הערכה העצמית שלנו נמוכה, כל שינוי יביא אותנו לעצבות על כך שאנחנו כל כך לא טובים עד כדי כך שאנחנו צריכים להשתנות בהרבה דברים. ומשם המדרון חלקלק. מכאן שהגישה שאיתה אנחנו מתחילים את השינוי תשפיע מאוד על הצלחתו.

2. זמן

לשינוי יש את הזמן ואת המקצב המיוחד לו. בעולם של שינויים מהירים, כדאי לזכור שבעולם הפנימי שלנו דברים טובים קורים לאט וכדי לשנות הרגלים צריך סבלנות, התמדה, מאמץ והבנה שלא תמיד רואים תוצאות מידיות. לכן, זה "שלמדת בחלק מהמקרים והשתפרת" זה דבר עצום ומראה שאת בדרך הטובה!

3. זיהוי הקושי

תיארת שאת רואה שבהרבה מקרים קשה לך לשמור על חפצים. כל מילת הכללה ("הרבה") יכולה רק להגדיל את הבעיה יותר ולכן אני ממליצה לך לערוך טבלה שתעזור לך להיות ממוקדת יותר בפעמים שפחות הצלחת לשמור על הדברת. על כל חפץ שהיה לך קשה לשמור עליו תשאלי את עצמך את השאלות הבאות: באילו מקרים קשה לך לשמור עליו? מאילו אנשים השאלת אותו? מה הסיבה שהשאלת? כמה זמן השאלת? האם יכולת להשאיל לפחות זמן? איפה הנחת אותו? מה קרה לו? ככל שתעני על השאלות בצורה מדויקת, תוכלי לראות איפה נעוצה הבעיה ותוכלי לתקן אותה. יתכן שתראי שהשאלת את החפץ בזמנים לחוצים ועמוסים, יתכן שהנחת אותו בסלון ואחד האחים שלך נגעו בו, יתכן שהשאלת יותר מדי זמן וזה הספיק להגיע לידים זרות וכדו'.

4. פתרון הבעיה

אחרי שזיהית את הבעיה, חשבי כיצד לדעתך יכולת לשמור על החפץ טוב יותר? האם יכולת להיות זהירה יותר במקומות שפחות היית זהירה בהם? האם היו לך פעמים שכן הצלחת לשמור על חפצים? מתי? מה לדעתך עזר לך לשמור עליהם?

5. פעולה

אני שראית את התמונה הכוללת, אני ממליצה לך לקחת על עצמך קבלה אחת קטנה שתוכלי לעמוד בה כאשר את משאילה חפץ נוסף מאנשים. זה יכול להיות תזכורת יומית שיש לך חפץ שלא שייך לך ואת צריכה לשמור עליו או אולי להניח אותו במקום שרק את יכולה לגעת בו ומיד לאחר השימוש להחזיר אותו כדי שהוא ישמר וכדו'.

6. שיתוף

בכל שינוי כדאי לצרף מישהו שקרוב לליבך והוא ישמח להיות שם בשבילך, לחבק, להגיד מילה טובה ואפילו להזכיר לך להשתדל בקבלה שלקחת על עצמך.

7. מתנה

אחרי שתחזירי את החפץ בשלמותו ותהיי מרוצה מעצמך, תתפנקי במשהו שישמח אותך! זה ידרבן אותך מאוד.

את מוזמנת להמשיך לשתף ולהתייעץ איתנו גם דרך צ'אט בווטסאפ: 052-468-3927, וגם במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

בהצלחה,

הודיה

כתבות נוספות