שאל את הרב

האם אני בשלה לחתונה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/08/22 06:26 ג באלול התשפב

שאלה

היי אני בת 19 וחצי ומאז ומתמיד הייתה לי המחשבה וההרגשה שבא לי להתחתן .

בחצי שנה האחרונה זה עלה ממש ,הרצון ממש להתחתן ולהקים בית,בגלל רגשות של בדידות,צורך להעניק ולהיות נאהבת, למרות חששות (מה יהיה,וכו)

אני אדם מאד בוגר אני יודעת וגם הסביבה אומרת .

השאלה שלי איך יודעים שבאמת מוכנים להקים בית?מה אני צריכה להרגיש?אני תמיד לא יודעת אם מה שאני מרגישה זה מספיק מוכן ובשל כבר.

האם זה בסדר עדיין להרגיש חששות ופחדים בתחום ?עדיין זה עיניין מלחיץ חתונה,היכרות,משפחה .או שזה אומר אולי שאני לא בשלה ?

עדיין לא יצאתי לדייט עם מישהו או שקיבלתי הצעה ,למרות שמאוד משתוקקת ,אבל מאוד מפחדת מזה .

בקיצור מאוד מאוד רוצה אבל בלחץ מהעניין

אשמח לתשובה תודה מראש

תשובה

היי אפרת.

ראשית אני רוצה להודות לך על השאלה! נושא של זוגיות בגיל צעיר הינו באמת דבר חשוב להתייעץ ולדבר עליו.

גיל 19 הוא הגיל בו אנחנו כבר אחרי תיכון, מתחילות את החיים הבוגרים ודאי טבעי שנרצה להתקדם גם בתחום הזוגי. התפתחנו צמחנו למדנו ועכשיו נרצה לממש את הידע והנכונות שלנו בזוגיות.

אקדים ואומר שאין תשובה חד משמעית כשזה מגיע לזוגיות בגיל צעיר ובטח להקמת בית, כל אדם הוא אינדיבידואלי ומתוך כך שאינני מכירה אותך קחי את העצות שלי בערבון מוגבל מאוד כי כמו שאמרתי זה משתנה בין אדם לאדם.

המלצה ראשונה שלי לפני שנדבר על חתונה משפחה ובשלות, היא לשאול את עצמך מה מעורר בך את הרצון הזה? מדוע את כמהה עכשיו להקים בית , כתבת בגלל רגשות של בדידות והצורך להעניק ולהיות נאהבת. נכון שבזוגיות בני הזוג נאהבים ויחד מעניקים זה לזה רגעים יפים ובזוגיות בריאה תחושת הבדידות גם יכולה להעלם. אבל זו שאלה האם זה מקום נכון להתחיל זוגיות ממנו. נכון שלא טוב היות האדם לבדו וגם לאדם הראשון חווה נוצרה כדי למלא חוסר של בדידות, אבל זה מאוד תלוי מאיפה נובעת תחושת הבדידות, שהזוגיות לא תהיה מעיין פלסטר לכסות מועקה גדולה יותר שהתשובה שלה איננה זוגיות. אבל שוב כמו שאמרתי אינני מכירה אותך ולכן את היא זאת שתדע מאיפה נובע הבדידות הזו.

השתדלות

כמובן שאמונה והשתדלות באות יחד יד ביד, אמונה שהקב"ה מביא לך את מה שאת צריכה עלינו לעשות מהצד שלנו את ההשתדלות ולתת לה' את המושכות להמשך.

מה שאת משדרת הוא מאוד חשוב, את עוד צעירה ורק בתחילת הדרך, העצה השניה שלי היא להיות מודעת ליכולות שלך, לכוחות שלך ולחוזקות שבך ולשדר אותם לעולם. להיות פתוחה להכרויות ולהיות מחוברת לעצמך ולמה שאת מרגישה ומתחברת, האם את יודעת מה את מחפשת בבעלך? אילו מידות ותכונות חשובים לך? כדאי לחשוב על 4-5 דברים חשובים (וכמובן לדעת גם להתגמש עליהם, אבל זה כבר דיון אחר).

מזמינה אותך לקרוא באתר שלנו עוד תשובות בנושא.

בהצלחה רבה!

תהילה

כתבות נוספות