שאל את הרב

חברה מאחרת לי כל הזמן וזה מתסכל אותי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/08/22 22:45 ל באב התשפב

שאלה

יש לי חברה ממש ממש טובה שכל פעם שאני קובעת איתה היא מאחרת לי

באמת שלא היה פעם אחת שלא, אין לה מודעות וכבוד לזמן של אחרים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

זה כבר הרבה זמן מלווה אותי- דיברתי איתה הרבה פעמים וחשבנו ביחד מה לעשות ודוגרי- לא עזר!!

פעם אחת היא אחרה ב11 דקות וממש שיבחתי אותה על כך!!!!

זה באמת לא מכבד אותי ואת הזמן שלי

מה אפשר לעשות? כי מבחינתה זה לא ככ חשוב והיא לא רואה בזה בעיה..

תודה

תשובה

שלום טליה!

קודם כל, החוויה שאת מתארת נשמעת לא נעימה. אכן מתסכל לקבוע, וכל פעם מחדש להתאכזב ולחכות. התחושה של הזלזול בך היא תחושה לא נעימה. אני שמחה שהחלטת לפנות אלינו ולשתף, זה מעיד על חשיבות הנושא והרצון שלך לפתור את הבעיה בלי ליצור מריבה ובלי לפגוע, כל הכבוד! גם העובדה ששוחחת איתה וניסית לפתור את הבעיה, מעידה על הפתיחות והכנות שלך יחד עם בגרות והתחשבות באחר.

החוויה של התמודדות ומורכבות עם חברים ובני משפחה קרובים היא תופעה מוכרת, אנחנו חיים ומבלים עם האנשים הללו הרבה זמן מהחיים שלנו. ולכן, כשיש קונפליקטים וקשיים במערכות יחסים אלו, זה קשה וכואב יותר ממערכות יחסים אחרות, דווקא בגלל הקרבה והאהבה שלנו אליהם אנחנו נפגעים יותר ורוצים להרגיש טוב איתם. מכאן מגיעה החוויה שלך שהיא לא מכבדת אותך ואת הזמן שלך. הכעס שלך נובע מתוך מקום פגוע, אבל אמיתי ואוהב, שרוצה לבלות ולהיות איתה, בכיף.

עוד דבר שחשוב לציין, הוא שבכל מערכת יחסים שתהיה לך בחיים, תמיד יהיה איזשהו פער, אין שני אנשים דומים, ברגע שיש שני אנשים, הכרחי שהם יהיו שונים. המשימה שלנו היא ללמוד עם הזמן למצוא את הדרך לגשר על הפערים ככל שניתן, ואם לא מצליחים, לבחור כיצד אנחנו חיים עם הפערים הללו. על אף שאתן חברות טובות, כל אחת גדלה בבית שונה ועם ערכים שונים, יכול בהחלט להיות שערכים שנראים לך יותר חשובים, בעיניה פחות, וזה לא מגיע ממקום רע, אלא ממקום של הרגל וסגנון חיים שונה.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות וכיוונים למחשבה שאת יכולה לשקול ולבחון.

1. דרך פעולה ראשונה בקונפליקטים במערכות יחסים היא להבין לעומק את המקום שלי בקונפליקט הזה, להתחבר למקום האמיתי ששם זה פוגע בי ולפנות לצד השני ממקום אוהב ומעריך. הרבה פעמים כשאנחנו מדברים עם חברינו כאשר אנחנו פגועים מהם, אנחנו מדברים יותר בטון מתקיף ומוכיח, מה שמונע מהאחר באמת לשמוע ולקבל. אם נציג יותר את המקום ואת החוויה שלנו, ממקום טוב ואמיתי ולא ממקום של אגו, הצד השני ירצה הרבה יותר להקשיב ולעזור. אני מציעה לך לחשוב איך להציג לה את זה בצורה שבה היא תרצה לקבל ולשמוע. להדגיש את האהבה שלך אליה והרצון לחברות ולקרבה, המקום האמיתי ממנו זה בא.

2. עוד דבר חשוב במערכות יחסים הוא לראות כיצד אנחנו שומרים על הערכים שחשובים לנו בלי לנסות לתקן את האחר. תראי איך את יכולה לשמור על הכבוד שלך ולהראות שהזמן שלך הוא חשוב. אולי תגיעי מראש בזמן מאוחר יותר, מתוך מקום שהזמן שלך חשוב לך, לא ממקום של תוכחה. אולי לעשות דברים אחרים בינתיים כשאת מחכה לה. או אולי לקבוע דד ליין שעד אליו את מוכנה להתפשר.

מה שמחבר בין פתרונות אלו הוא בעצם לחשוב עם עצמך, מה נוח לך ומה נכון לך, ולפעול לפי העקרונות הללו. כמובן שאפשר תוך התחשבות באחר, שזה גם חלק ממש שחשוב לך, החברות.

3. נקודה אחרונה שיכולה אולי לעזור זה ההבנה שיש פה מצב של התנגשות בין ערך החברות לבין ערכים אחרים של דיוק וכבוד לאחר. שניהם ערכים חשובים וטובים, יכול להיות שאת צריכה לבחור לעיתים איזה ערך את מדגישה ואיזה פחות, כל פעם מה שיותר מתאים לך.

לסיכום, כל פעולה שתחליטי לעשות הייתי מציעה לך לעשות מתוך מקום כנה שמכבד קודם כל את עצמך ויודע מה טוב לך, ואחר כך להחליט עד כמה את מוכנה להתפשר ולהתחשב.

הייתי מציעה לך להיעזר בסביבה שלך, אנשים שמכירים ואוהבים אותך ואותה ויכולים לעזור מתוך ניסיון החיים שלהם. בנוסף, תוכלי להתקשר אלינו למוקד הטלפוני, שם נוכל יותר להבין לעומק את הסיטואציה ואולי לעזור יותר.

מוזמנת לשתף אם עזר לך, וכמובן מוזמנת תמיד לפנות אלינו בטלפון במספר כוכבית 8298. ובווצאפ במספר 052-468-3927. וכמובן גם במוקד האינטרנט, נשמח לעזור!

בהצלחה!

ברכתיה

כתבות נוספות