שאל את הרב

אלוקים טוב ורע ? מה מטרתו?

חדשות כיפה הרב דוד לוי 09/11/22 19:18 טו בחשון התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב . יש לי שאלה שמעסיקה אותי כבר המון שנים .אני מרגישה שאני לא יכולה להמשיך בחיים שלי בגללה . הייתי מאוד רוצה שתעלם , שאלתי היא האם אלוקים הוא גם רע ?מהי מטרתו בעולם הזה ? ואיך אתה יכול לבטל אם הוא גם רע ,אם תסתכל על היסטוריה העם היהודי ותבין ותרגיש כמה סבל עברנו אני חושבת שהעם היהודי עבר הרבה דברים נוראיים שלא מתקבל על הדעת ,עברנו את זה בגלל הברואים של אלוקים ,היכן היה אלוקים בכל המאורעות האלו?כמובן שאני מאוד מאמינה שלבני אדם יש אחריות על המעשים אבל עדיין יש פה משהו שברא את זה, איפה הוא למה הוא לא לוקח אחריות . והשאלות לא מסתיימות רק בזה יש עוד שאלות עוד תהיות . הייתי שמחה שהרב יתן לי תשובה או עצה איך אני יכולה להוריד את השאלות האלו ופשוט איך לחיות כמו אנשים רגילים שזה לא מעניין אותם והם עושים דברים בלי משמעות לחיים .פשוט לחיות חיים משעממים בלי להרגיש שאני לא עושה משהו .תודה רבה !

תשובה

שלום לך,

לצערי את מתבוננת אל הקב"ה בעינים של בשר ודם .

הוא אינו מושג ואינו מובן וכל נסיון "להבין" אותו, לא רק נדון לכשלון אלא הוא מקטין אותו והוא כפירה במהותו שהיה לפני ואחרי והכל לא מובן לנו.

זו תפיסה נוצרית ולהבדיל רפורמית שהקב"ה משנה את 'דעותיו' בהתאם לנסיבות

את מרגישה מדוע הוא לא עובד אצלך - פועל להיטיב לפי המושגים שלך- אבל זה לא נכון לחשוב כך.

הקב"ה ברא את העולם והשאיר בחירה חופשית לבני האדם - לעשות טוב או רע, כך העולם מתנהל ללא התערבות אלוקית ולכן יש מעשים רעים שבני אדם עושים ואחרים נפגעים מכך.

תלמדי ספרי מחשבה ומוסר כמו הכוזרי וכד' - תשימי לב שההתבוננות של מלך כוזר היא בקבה שהוציא את ישראל ממצרים וכד

בהצלחה דוד לוי

098987547

כתבות נוספות