שאל את הרב

תקשורת זוגית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/08/13 21:47 כט באב התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

בעלי ואני נשואים כ-8 חודשים, התחזקנו מאז שהכרנו וכיום אנו בהשקפה שונה מהמשפחה שלי. החגים בפתח ואני בבעיה, המשפחה שלי לא עושה סדר כהלכה(ראש השנה ופסח) ולא שומרת על דברים שיש לשמור בחגים כמו למשל העברה מאש לאש, כיבוי האור במקרר, סוכה כשרה וכד'. איני רוצה שיותר מרחק יותר ממה שכבר נוצר, מה לעשות בנושא? לא הייתי רוצה שלא נעשה חגים אצל המשפחה שלי.. (המשפחה שלו כן שומרת ומקפידה), בעניין נוסף, אנחנו מבקרים את ההורים שלי פעם בחודש בלבד, וגם זה נלווה עם קצת מתח, דברים חשובים בעינינו נחשבים בעיניהם שטויות.. בנוסף כשאנו מבקרים את סבתא שלי במוצאש עם המשפחה הנרחבת בעלי תמיד מגיע לשם באורח אפשר לומר, הוא אינו אוהב ללכת לשם כוון שבעיניו הם מ דברים הבל הבלים ואין לו כל כך נושאים משותפים ולכן תמיד כשהוא בא הוא רוב הזמן עסוק בפלאפון שלו וזה מפריע לי מאוד שהוא לא מנסה יותר להשתלב, מה לעשות בעניין? תודה ובברכה, יום טוב.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הנושא צריך להתברר באופן יסודי ומהותי בינך ובין בעלך. מאחורי השאלות המעשיות מסתתרים רגשות כואבים שיש לך.
אתם צריכים למצוא דרך לדבר בטוב ובנועם על מה ש-'יושב' לכם בפנים.

בעלך צריך להבין ממך שקשר זוגי מחייב כל צד לדאוג שהחיים של השני יהיו שמחים ומאושרים. צריך להשתדל מאוד, בכל מה שיכולים לעשות את השני מאושר.

אולי את אף פעם לא אמרת לו מה מציק וכואב לך. לכן אתם צריכים לדבר בכנות. את צריכה להסביר לו שאת מבקשת, בשבילך! בשביל שתרגישי טוב עם המשפחה שלך, שהוא יהיה שותף לשיחה אצל הסבתא.
הוא צריך לדעת על כל מה שמפריע לך.
אבל לא לדעת את זה בדרך של צעקות וגערות מצידך, גם לא מתוך ביקורת והטחת אשמה, אלא בדרך של קירבה ואהבה.

תאמרי לבעלך שגם אם המשפחה שלך נוהגת בדרך אחרת זו המשפחה שלך והיא יקרה וחשובה לך מאוד. הוא צריך להרגיש את הצרכים שלך והקשיים שלך. אחרי שתהיו יחד ברצונות ובקשיים - לא קשה למצוא פתרונות מעשיים.

אפשר לבוא אל ההורים שלך בחול המועד של סוכות ופסח.
אפשר להזמין אותם אליכם לשבתות וחגים.

אפשר לבוא לבקר אותם יותר סתם כך במוצאי שבת או יום שישי, בערב חג או מוצאי חג.

כתבות נוספות