שאל את הרב

תפילה על זיווג

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 05/05/11 21:16 א באייר התשעא

שאלה

בס"ד

כבוד הרב שלום וברכה!

ראשית – אני רוצה להודות לכם על מלאכת הקודש שמסייעת להרבה מעם ישראל! ה' ישלם שכרכם ותזכו לכל טוב!

יש לי 2 שאלות, ברשות הרב. אני מצטערת מאוד אם זה ארוך מידיי...

שאלה ראשונה:

אני כרגע בת 18 וחצי בשירות לאומי שנה ראשונה.

תמיד תהיתי לעצמי האם בגיל צעיר כזה אני צריכה להתחיל להתפלל על זיווג, חשבתי שתפילה על הזיווג מתחילה ברגע שמגיעים לגיל בוגר יותר, בערך 20 וקצת.

כששאלתי את חברותיי האם הן מתפללות על כך נעניתי שכן.

הסיבות לסקפטיות בנושא התפילה:

1. זה נראה לי מוזר להתפלל על זה , כיון שכרגע זה נראה מוקדם מידיי..ובאיזשהו אופן זה נכון, כי אנחנו רק בתחילת דרכינו..

(כמובן שהכל משמיים, ואם זה יבוא - אז זה יבוא).

2. ב"ה יש לנו משפחה מורחבת גדולה, ויש הרבה רווקים ורווקות שעברו את גיל ה20 וקצת, ומקצת מהם כבר בני 30.(ולא רק במשפחה אלא בכלל ישראל). חשבתי על זה שאולי יש צורך להתפלל עליהם קודם ואח"כ אתפלל על עצמי...שידוכם דחוף משלי...

3. יש כ"כ הרבה דברים שצריך להתפלל עליהם ונראה לי שהכל עפ"י סדר עדיפויות. לדוגמא: אני מתפללת על כך שהקב"ה יסייע לי לבחור בחירה נכונה בלימודים הגבוהים.

אני כן רוצה בבוא העת להתחתן ולהקים בית! וחשוב להתחתן מוקדם, כמובן בלי למהר ולהיות פזיזים., בלי עיכובים ובלי דייטים מיותרים, שהכל ייעשה בנחת ובהשגחה של הקב"ה בכל רגע.

אומנם אני מאמינה שהתפילה היא לא צורך עת, ולכן צריך להתפלל לא רק כשצריכים באותו רגע, אלא זו תפילה של זמן ממושך, אך בכל זאת אני מרגישה מוזר להתפלל על זה..למרות שזה כן גיל של נישואים. לפעמים אני מתביישת להתפלל על זה, כי אולי זה באמת לא הזמן בכלל!

ברור לי שבשביל למצוא את הזיווג לא צריך אך ורק תפילה, כמובן שזה חלק חשוב והכרחי אך יחד עם זאת צריך עשייה של תיקון המידות ולימוד בנושא הבחירת בן זוג וקשר זוגי. אני כן משתדלת לעבוד על המידות ואני קוראת ספרים וכו'..אך בעניין התפילה והלימוד בנושא אני כאילו מרגישה שזה לא העת...

שאלה שניה:

אני מעולם לא הכרתי בנים בגילי (גם לא היכרות שטחית) ולא היה לי קשר זוגי, לא הייתי בתנועת נוער ולמדתי ביסודי נפרד, וכמובן באולפנא שהיתה רק בנות. זה לא שאני סגורה לכל הבנים בכל הגילאים ובכל הצורות, אני כן אדבר אם יש צורך בכך, אך אני אשתדל לא להאריך בשיחה כשאראה שאין לזה ט

תשובה

ב"ה,

שלום,

צריך להתפלל על כך שיבא בעיתו ובזמנו,
לפעמים צריך להתפלל הרבה עד שזוכים להפקד, אז כדאי להתחיל כבר עכשיו.

לגבי אחרים שלא נשואים, כדאי שתתפללי על עצמך כי גם זו תרומה לעם ישראל שלא תתווספי למאגר הגדול של הרווקים.

נכון שיש דברים נוספים שצריך להתפלל עליהם, ועל הכל אנו מתפללים, ישנם תשע עשרה ברכות בתפילת עמידה והם כוללים את כל הצרכים של היחיד ושל הציבור בההוה ובעתיד ברוחניות וגשמיות, יש מקום לכל התפילות.

גם בנושא עבודה על המידות צריך להתחיל עכשיו, ולא להמתין עד החתונה כי אז לא תמיד פנויים לעבודה זו, ובכלל עבודה על המידות היא עבודת תמידית בלי קשר לחתונה, גם בגיל תיכון גם אחרי החתונה וגם כשיש נכדים זו עבודה חשובה שלא פוסקת רק משתבחת.

מה שאת לא מרגישה צורך להתחתן עכשיו זה לא אומר הרבה, זה יכול לבא בקרוב, ובמהירות,
לכן חשוב ללמוד את הנושא ,לעבוד על המידות להתפלל על עצמך וגם על אחרים, או יותר נכון להתפלל עליך בתוך שאר רווקות ישראל.

בברכה,

דני ארגמן.

כתבות נוספות