שאל את הרב

תלות רגשית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 03/03/20 11:09 ז באדר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

רציתי לשאול כמה דברים בנוגע לתלות שיש לי בחברה שלי כבר בערך שנה פחות או יותר ושתינו מודעות לזה והחלטנו לעשות משהו על פי מה שאמרו לנו וזה לנתק קשר סופי אך למרות שניתקנו קשר אנחנו עדיין באותו בית ספר ובאותה כיתה (אנחנו לא יכולות פשוט בגלל זה לעבור פתאום בית ספר) ובגלל שזה כנראה לא נחשב נתק סופי (ניראלי אני לא בדיוק יודעת) כי אנחנו עדיין באותה כיתה וכו'... רציתי לשאול אם הניתוק של הקשר בינינו יעזור לניתוק התלות שיש לי בה למרות שאנחנו באותה כיתה ובי''ס?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני משיב לך מפני שפנית אלי ואת רוצה תשובה. אינני משיב כרב, מפני שזו לא שאלת רב. אני משיב רק מתוך הניסיון החינוכי שיש לי. זו לא תשובה מקצועית.

מניסיוני, נוכחתי שנערה שנוטה ליצור תלות במישהי אחרת, מבטאת בכך צורך שקיים באישיותה. לכן גם אם תצליחי ליצור ניתק ביניכן - יש סיכוי גדול שאת תחפשי מישהי אחרת ותצרי בה תלות. אני מעריך שאת יכולה לזכור בנות בשנים קודמות שהייתה לך תלות בהן.

לכן אני ממליץ לך לא להסתפק בפתרון מעשי, אלא לפנות לבירור מקצועי ויסודי יותר שימצא מדוע את יוצרת תלות ומתוך כך ימצא פתרון לשורש הצורך שלך בתלות. פתרון כזה יועיל לך לכל החיים.

ממליץ לך לפנות בעניין להורים או ליועצת בית הספר, למצוא מטפלת שיכולה לעזור לך לעשות בירור יסודי בנושא.

כתבות נוספות