שאל את הרב

תכנים לא מתאימים בנטפליקס: איך אפשר לסנן ולהתגונן?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/12/19 02:23 יח בכסלו התשפ

שאלה

שלום.

כל הזמן הייתי נכשל בסרטים וכו', אז עברתי לנוקיה והתקנתי רימון על המחשב ומאז הכמות שאני נופל ירדה בהרבה . אבל יש בעיה קטנה: יש לנו טלוויזיה בבית עם נטפליקס, ואני הרבה פעמים לבד בבית ולא תמיד מצליח לשמור את עצמי. אני גם לא יכול לשים גם על זה רימון או סינון כי זה של כל הבית . אני ממש רוצה להפסיק לגמרי.

מה אפשר לעשות?

תשובה

שלום ישי.

לפני הכל, חשוב לומר לך כל הכבוד על המאמצים הכבירים שעשית כדי לסנן מה שאפשר, ולהישמר כמה שיותר.

זה שהטלוויזיה בבית היא (כנראה) במקום ציבורי כמו הסלון - זה כבר טוב. כך יש פחות פיתוי כשאנשים נמצאים איתך בבית.

כשאתה לבד בבית, כדאי לנסות לעשות דברים אחרים שלא קשורים לטלוויזיה, כדי שפחות יתחשק לך לשבת מול הנטפליקס. יש המון פעילויות ותחביבים שיכולים להעסיק אותך, וזה גם הרבה יותר כיף מאשר להתייבש מול המסך ולצפות בסדרות שעות ארוכות. אגב, האם אתה חייב להישאר לבד בבית כל כך הרבה? אולי יש דברים מחוץ לבית שאתה יכול לעשות, כמו לפגוש חברים, לרכוב על אופניים, למצוא התנדבות מעניינת או חוג, לקפוץ לשחק במגרש?

עוד אפשרות שכדאי לבדוק היא נעילה של הטלוויזיה. ברוב הטלוויזיות החדשות יש אפשרות לנעול את הטלוויזיה כמו טלפון או מחשב, כך שהיא נפתחת רק עם הקשת סיסמה. כמו כן אפשר להפעיל את בקרת ההורים של נטפליקס, כלי שנועד בדיוק למטרה זאת:

https://help.netflix.com/he/node/264

אתה יכול לבקש מההורים או מאח גדול להתקין את החסימה, כך שתוכן שפחות מתאים לך לא יהיה זמין בלי סיסמה.

לסיכום: עשית הרבה צעדים טובים כדי לשמור על עצמך, וזה ראוי להערכה, וגם מראה שיש לך תושיה, רצון טוב ויכולת להתגונן מתכנים שלא מתאימים לך. אתה יכול להמשיך בכך הן באמצעות התקנה של בקרת הורים בנטפליקס עצמו, ולא פחות מכך - באמצעות יצירת מבחר של חוויות ופעילויות שאתה אוהב לעשות בבית ובחוץ, שיפחיתו את הפיתוי לרבוץ מול הטלוויזיה.

מוזמן לשתף אותנו ולעדכן באמצעות שאלה חדשה.

כל הכבוד ובהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות