שאל את הרב

תיקונים לעבירות /חטאים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/12/19 22:33 כו בכסלו התשפ

שאלה

שלום רב

1) ברצוני לדעת איזה תיקון זוהר אוכל לומר על חטא של ״הבא על הגויה״?

זה קרה לא פעם ולא פעמיים בחיי. האם יש תיקון כזה? והאם קריאה(גריסה) חד פעמית של התיקון מספיקה לצורך העניין או שמע עלי לומד התיקון מספר רב של פעמים וכו׳?

2) לפני יותר מעשור היתה לי ״מערכת יחסים קצרה״ עם מישהי בסין לא יהודיה נשואה אך בתהליכי גירושין ותמיד אמרה לי כמה שונאת היא את בעלה ושהוא בקושי מגיע לבית וטענה שהיא בטוחה שהיא נמצא בקשרים שונים עם בחורות. בכל אופן חטאתי איתה אז.. כנראה שלא רק שחטאתי במקרה זה על ״הבא על הגויה אלא גם כן בחטא של אשת-איש למרות שקראתי שזה לא תופס בעניין גויה. מה אתה יכול לייעץ לי לעשות בקשר למקרה זה? האם דרוש עוד תיקון למקרה זה בנוסף על תיקון ״הבא על הגויה״ ?

3) באופן כללי, חזרתי כבר בתשובה מהלב, בפנימיות, על כל החטאים.. קבלות לעתיד והחלטות שלא אשוב לחטוא באלו הדברים, כגון: חטא הבא על הגויה, זרע לבטלה, חילול שבת, גרימת צער רב לבעלי חיים בהיותי קטן בשנות העשרה המוקדמות מאד, וכמובן כיבוד הורים שזה תמיד עדיין מאד קשה לבצע, כמו כן אני מתגורר החוץ לארץ ולמרות שאני מאד משתדל לא לאכול דבר מה שאינו נמצא ברשימת המוצרים הכשרים, עדיין נורא קשה; כיוון שבארץ ברור מאליו שכמעט כל מוצר ומוצר הוא כשר עם חתימה של הכשר מסויים כך שאין שום בעייה בנוגע לכשרות. אך כאן צריך כל פעם לחפש האם המוצר כשר או לא אפילו מוצרים של מה בכך, לא בשריים, כגון שמן טיגון, קרם להקצפה והרשימה עוד ארוכה. - אז באופן כללי אני רוצה מאד מאד לקבל מידע בנוגע לתיקונים/תיקוני זוהר שאוכל לקרוא/לגרוס כי כמו שאמרתי את החשבון נפש או את ה״חזרה בתשובה״ מהלב - את זה כבר עשיתי וניסיתי כמה שיכולתי לעשות חשבון נפש וקבלה לעתיד שלא לחזור לעשות החטאים האלו שוב. אך ידוע לי שקיימים תיקונים ותיקונים מהזוהר לחטאים שפירטתי לעייל, אז מלבד הקבלה לעתיד אני רוצה מאד לקרוא את התיקונים הרלוונטיים כדי לטהר את נפשי / נשמה. מאד מאד אשמח ואודה לך אם תוכל לכוון אותי בעניין זה ובעניין התיקונים.

בתודה ובברכה

יעקב

תשובה

שלום וברכה

לפני שאנחנו מתחילים במסע הארוך של התיקון – צריך לעמוד על נושא מרכזי ויסודי: המטרה היא קודם כל לתקן, לעשות את עצמך טוב יותר ומכוון יותר, צדיק יותר והולך בדרכי ישרים. לשם צריכה להיות מופנית תשומת הלב. אמירת תיקוני זוהר באה בשלבים הרבה יותר מאוחרים, שכן צריך להקדים לה את התיקון האמיתי.

התיקון האמיתי הוא קודם כל להפסיק לעשות את המעשים האלה.

התיקון האמיתי הוא להמשיך בבניין המשפחה שלך: משפחה של ברית, של נאמנות, של קדושה.

התיקון האמיתי הוא דווקא להיות בתוך החיים ולא מחוצה להם.

ואז בא זמנם של תיקוני זהר.

ובעזרת ד', כשתגיע לשלב הזה של תיקוני זהר אז תפנה לעולם המקובלים שיאמרו לך מה לעשות, שכן לצערי זה לא תחום שאני בקיא בו.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות