שאל את הרב

תחית המתים ו,, צפיפות אוכלוסין

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/01/02 13:42 טו בשבט התשסב

שאלה

יש הרבה דיבורים ביהדות על אחרית הימים/ביאת המשיח.

ברצוני לשאול האם הכוונה היא באמת לאדם מסויים שיבוא ו"יוביל אותנו לעתיד טוב יותר", או רק מעין שם-קוד לאחרית הימים? ובכלל מה הכוונה לאחרית הימים, האם זה אומר שעם ישראל כולו יחזור להיות נאמן לאלוקיו, אולי סוף למלחמות, או מלחמה ענקית שעם ישראל ינצחו, או בכלל אולי שגשוג כלכלי ובין-לאומי??!

שאלה נוספת היא בקשר לתחיית המתים, האם מדובר כאן בתחיית המתים פשוטה כמשמעה? כי אם כן, יש בעיה פרקטית של צפיפות אוכלוסין, שכן המתים יקומו ולא ימותו שוב, ובעיה קונקרטית מבחינת האמונה לגבי גלגול נשמות, שנשמה אחת במהלך ההסטוריה שוכנת בכמה גופים, איזה מהם יקום?

מקווה שתוכל לעזור לי לעשות סדר בראש בנושא הזה.

תשובה

בס"ד

[מיהו המשיח?]

יש ספר מאוד מענין המדבר על נושא זה ונקרא בשם "אחרית הימים" של הרב חיון.

באופן כללי ה"משיח" הוא אדם שבא על רקע של תקופה שנקראת "ימות המשיח". בתקופה זו עם ישראל עולה לארצו, חוזר לעצמו, חוזרים כוחותיו, חוזרת המלכות, חוזרים בתשובה הכל חוזר למצב שבו עם ישראל הוביל את העולם מבחינה רוחנית, ואחר כך עולים על מה שהיה פעם.

ודאי הוא שכשהעולם חוזר להיות יותר אמיתי אין לשום אדם ענין להיות עשיר כמו קורח ולעשוק דלים. אין לשום אדם עניין שבבנק יהיה רשומים על שמו מליוני דולרים שלעולם הוא לא יראה אותם ולא יעשו לו טוב ומביאים לו רק דאגות, ומעבר לכביש או מעבר לשכונה שלו מתים אנשים ברעב. זה לא גאולה!!

כשיתמלא העולם בדעת – יבינו אנשים שאין טעם להכות ואנוס לגזול ולרצוח. אפשר לדבר לחייך להאיר פנים. לא ינצלו את נשים ולא את הילדים, לא את החיות ולא את העולם. הכל יבוא בהרמוניה.

זה נשמע אוטופי?
זו המציאות האמתית שהעולם הולך לקראתה.

********

[צפיפות אוכלוסין בתחית המתים]

אין ולא תהיה צפיפות אוכלוסין. העולם כל כך גדול וכל כך לא מנוצל עד שהשאלה זאת לא עולה. מספרים על קין והבל שהתווכחו לפני הרצח על העולם. כל אחד מהם אמר העולם שלי ואין לך רשות לדרך בו. היה להם כל כך צפוף עד שהרימו יד וסכינים והבל נהרג. רבע מהאנושות. הטיעון על צפיפות אוכלוסין הוא נשמע בערך כך.

יש כל כך הרבה פתרונות אמיתים ומעשיים למים, חשמל, מקום, אוכל, אנרגיה, כמה מבוזבז היום?
כמה מליאדים מטרים מעוקבים של מים טריים זורמים כל יום אל הים המלוח. כמה אוכל נזרק היום ישר מהשדות?
כמה אפשר לגדל ולא מגדלים?
כמה מדבריות יכולות להיות חממות ענק?
כמה חשמל אפשר להפקיד מכל פרודת אונרניום?
וכמה אנרגיה יש במעבה האדמה?
כמה אנרגיה יש בשמש?

רוב מוחלט של כדור הארץ לא מיושב כלל וכלל. אם אתה מסתכל על תל אביב או ניו יורק הכל נראה צפוף אבל אם תטוס יום אחד במטוס מעל האוקינוס יהיה לך מבט אחר על מרחבי העולם האמתיים. כל זה בדברינו על כדור הארץ בלבד – כמה מליארידים של כוכבים יש בכל גלאקסיה, כמה מליאדים של גלאקסיות. כמה....

כמה.....
כמה.....
אלוקים יודע במה מהם הוא ישתמש בתחית המתים – אם יהיה צורך!


[איזה נשמה תקום?]

הנשמה היא אחת בכמה גילגולים של גופים שונים. היא תקום בגוף שבו היא "תיקנה" יותר משאר הגופים שהיתה בהם.

בקרוב ממש!!
אמן

כתבות נוספות