שאל את הרב

האם לצאת עם בחור שחולה במחלה כרונית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/07/22 14:24 כז בתמוז התשפב

שאלה

שלום,

אני בת 20 פלוס, רווקה, הכרתי בחור דתי ממש מקסים, דיברנו המון ויצאנו, ראיתי לזה המשכיות, אבל אחרי זמן מה שאנחנו מכירים הוא אומר לי שגילו לו לפני כמה שנים מחלה כרונית.

מה ניתן לעשות במצב כזה? איך אני יודעת שהוא באמת הזיווג שלי כדי לעבור איתו את כל ההשלכות בדבר הזה, או שכדאי לסיים את זה (בגלל שאנחנו מכירים חודש)? מה הוא אשם שהוא חולה..

מצד שני אני לא יודעת מה לעשות, טוב לי איתו אבל אני רוצה גם אדם בריא ללא נכות עתידית, אלא אם כן זה האדם שמיועד לי…

אשמח ממש לייעוץ, תודה רבה

תשובה

שואלת יקרה.

את עומדת בפני דילמה קשה, ללא ספק. פגשת בחור שמוצא חן בעינייך, ואחרי תקופה מסוימת את פתאום מגלה על מחלה שיכולה להיות בעלת השלכות לחייו ולחייכם המשותפים.

מצד אחד, נראה לא הוגן לפסול אותו בגלל דבר כזה - באמת, מה הוא אשם שהוא חולה? בגלל זה הוא לא יתחתן? והוא גם בחור ממש טוב…

מצד שני - גם את לא "אשמה" שהוא חולה, ואם לעניין הזה יש השלכות משמעותיות לעתיד, האם נכון לך להיכנס לזה? אמנם לפעמים מתגלות אחרי הנישואין, במהלך החיים המשותפים, בעיות בריאותיות כאלה ואחרות. אין ערובה לכלום בחיים. יחד עם זאת, כאשר אנחנו יודעים מראש על הקושי, יש לנו את האפשרות לשקול האם זה נכון עבורנו להיכנס לזה.

אני לא אוכל לתת לך פתרון לקונפליקט הלא פשוט בו את נמצאת, אך אכתוב לך כמה נקודות למחשבה.

קודם כל, כדאי לברר באופן מעמיק את חומרת המחלה וההשלכות שלה. יש מחלות שניתן להתמודד איתן ולחיות איתן כיום תוך שמירה על איכות חיים טובה. ישנן גם דרגות חומרה שונות למחלות כרוניות. כדאי לבדוק לעומק את הנושא הזה כדי להבין את ההשלכות האפשריות של המחלה על עתיד הקרוב והרחוק, כמו גם על הילדים העתידיים שלכם.

אחרי שיהיה בידייך המידע הזה, ותביני את ההשפעות האפשריות, תוכלי לחשוב האם מדובר בדבר שאת מסוגלת להתמודד איתו. מתוך היכרות עם עצמך וכוחות הנפש שלך, תוכלי לשקול אם את רואה עתיד בקשר הזה או לא.

בנוסף, כדאי לבדוק עם עצמך: מה הרגשות שלך כלפי הבחור הזה? עד כמה הוא מוצא חן בעינייך בנקודה זו? במידה ותיפרדו, כמה זה יהיה לך קשה? נסי רגע לשים בצד את החששות שאולי תפסידי את הזיווג שלך, ואת הרצון לא לפגוע בו (כי, מה, תיפרדי ממנו רק בגלל שיש לו מחלה..?). נסי לשים הכל בצד ולהתמקד ברגשות שלך כלפיו. אתם מכירים סה"כ חודש, אמנם הקשר היה אינטנסיבי ואת רואה בו עתיד, אך מה את מרגישה כלפיו בנקודת זמן זו? ככל שהקשר יימשך יהיה קשה יותר לסיים אותו במידה ותחליטי שזה לא מתאים לך.

כדאי לזכור, שהקב"ה דואג לכל אחד לזיווג שלו. גם אנשים עם מגבלות ומחלות קשות בהרבה מוצאים זיווג. את יכולה לחשוב כרגע על עצמך ועל מה נכון לך. אלו החיים שלך, ואת תצטרכי להתמודד עם מה שיבוא. מותר לך להחליט שזה לא מתאים לך. יכול להיות שהבחור ייפגע, אבל זה כבר לא בשליטה שלך.

לגבי החשש שתפספסי את הזיווג שלך - אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו. לחשוב על העניין לעומק, להתפלל, ולקבל החלטה מושכלת, מתוך אמונה שהקב"ה ישלח לנו את הזיווג הנכון לנו.

חשוב להתייעץ גם עם אנשים נוספים. למשל, דמויות שקרובות אלייך כמו אמא, חברה טובה או דמות משמעותית שאת סומכת עליה. את יכולה גם להתייעץ עם רב או רבנית. יחד עם זאת, כדאי לקבל את ההחלטה הסופית בעצמך, לאחר מחשבה. לפעמים אנשים הולכים לרב והוא נותן להם תשובה חד משמעית, שלא תמיד עולה בקנה אחד עם ההחלטה המושכלת שהם עצמם קיבלו. דבר כזה עשוי ליצור בלבול ולהקשות עוד יותר על קבלת ההחלטה. תזכרי שבסופו של דבר את מכירה את עצמך ויודעת מה נכון לך, ותסמכי על עצמך.

אם את רוצה להמשיך ולהתייעץ איתנו את יכולה לדבר עם המשיבות שלנו במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298. נשמח לדבר איתך ולשמוע עוד. את יכולה לעדכן גם בשאלה חדשה כאן באתר חברים מקשיבים ("שלח שאלה"), וגם בווטסאפ שלנו: 052-468-3927.

בהצלחה!

רעות

כתבות נוספות