שאל את הרב

שמירת עיניים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/07/06 11:53 יח בתמוז התשסו

שאלה

אני בחור כבן 19 חייל , דתל"ש , למדתי בישבה תיכונית לפני הגיוס. לפני כשנה {חודש אחרי שהתגייסתי } הכנסתי לביתי אינטרנט . תמיד למדתי בישיבה התיכונית כמה צריך לשמור על העיניים וכמה צריך לשמור לא לראות מראות אסורים כי זה עלול לפגוע בנפש ולקלקל אותו - לא הבנתי איך דבר כזה של פריצות יכול לפגוע בנפש לצערי הרב הצבא גרם לי להיות ממורמר וכועס עקב כך שלא רציתי להיות בצבא - הוא כפה עליי להיות אדם שאינני רוצה להיות .

חלק מהתמודדות שלי עם הבעיה הזאת הייתה לפרוץ גבולות ואכן התחתלתי באינרנט להסתכל בדברים לא צנועים ולאט לאט התחלתי לראות דברים יותר ויותר חמורים מבחינת פריצות לצערי נפלתי ממש קשה מבחינת הפריצות וכיום הקשר שלי היחיד עם הדת הוא המשפחה שלי שהיא דתייה ותפילין שאני מניח בבוקר - חוץ מזה אין לי שום קשר עם הדת .

אני גם התחלתי לצאת עם בחורה חולנית וקיימתי איתה יחסים וממש נפלתי איתה - היום כבר אני לא איתה

מה עליי לעשות כדי לשקם אותי מבחינה רוחנית כי המצב הרוחני שלי על הפנים . אני מרגיש מיואש מהבחינה של לחזור למקורות הדת. איבדתי את כל הערכים .

היום בדיעבד אני מבין מה שחז"ל התריעו שזה הורס את הנשמה- זה באמת הורס

האם יש לי עדיין תקווה לחזור להיות דתי ולחזור בתשובה - לעניות דעתי המצב אבוד אבל האם יש לכם עוד פיתרון בשבילי

תשובה

שלום וברכה
אין מקום ממנו לא ניתן לצאת, ואין בור ממנו לא ניתן לעלות.
לא שזה קל, אבל זה אפשרי.
בראש ובראשונה צריך להחליט שעושים את זה. לא החלטה שטחית, כי אם החלטה משמעותית, הנובעת מעמקי הנשמה, ומוכנה ליטול על עצמה את המחיר של הדרך כולה.
לאחר מכן צריך להתחיל ב"סור מרע" ולהפסיק את מה שעשית עד היום לא נכון, ולטפח את מה שעשית נכון עד היום ולחזק אותו, כי בוודאי יש בך דברים טובים שדווקא ניתן לטפח.
רק לאחר שמתייצבים מתחילים בתיקון, ומקבלים על עצמך להתקדם בכל יום מעט. בכל יום עושים תיקון אחד, בין אם חוזרים לתפילה ובין אם נזהרים מלשון הרע, בין אם מקפידים יותר בכשרות ובין אם נזהרים לא לתת מכשול לפני עוור וכדו'. כך הופכים לאדם מתקדם שזו מהותו של האדם.
ואז –
אז מתמודדים ישירות עם הצניעות. הצניעות אף היא חלק מהתקדמות מתמדת – עקבית ושיטתית. נעשים צנועים יותר וקדושים יותר, ושומרים על העיניים ועל המעשים, ומתנהגים בצניעות. באופן כללי אז זה כבר קל יותר כי כבר אתה נמצא לאחר שרכשת את עצם תכונת ההתקדמות והעלייה קדימה, שהיא עיקר העיקרים של כל התיקון.


כל טוב והרבה הרבה הצלחה

כתבות נוספות