שאל את הרב

שמירת נגיעה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 10/06/13 22:12 ב בתמוז התשעג

שאלה

שלום רב

האמת שאני לא פונה בשאלה, אלא בבקשת חיזוק.

אני יוצאת עם בחור כחודש וחצי. הכיוון שלנו ב"ה נראה חיובי. אני שומרת נגיעה והוא בעיקרון לא. הוא מכבד אותי מאד וברור לו שאנחנו שומרים ביננו נגיעה. זה חשוב לי מאד אבל גם מאד קשה פתאום..

כולם מסביב מופתעים שאני מקפידה על זה, ומנסים להגיד לי שיאללה אם כבר תתחתנו אז מה הבעיה...

אשמח לשמוע קצת חיזוקים תורניים / מקורות לחיזוקים בשביל שלא ארגיש לבד בענין כמו שאני מרגישה עכשיו....גם ככה זה מעיק...

תודה רבה!!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

שמירת נגיעה היא הלכה גמורה ולא חומרה שאדם מחליט אם לנהוג או לא.

בודאי שחר לטענה שאת כבר תתחתנו אז מה הבעיה, וכי בגלל טענה זו יתירו גם יחסי אישות? כל זמן שלא קיימו את החופה והקידושין והברכות האישה אסורה לו גם אם הם ידידים.

מקור מקיצור שולחן ערוך סימן קנב סעיף יג:

"כבר האריכו גדולי ישראל זכרונם לברכה בספריהם הקדושים בתוכחות מוסרים, על המנהג באיזה מקומות שאינן בני תורה ויראה, שמתקרבין החתן עם הכלה בחיבוק ונישוק, וכן עושין ריקודין בחורים עם בתולות יחד. ומלבד האיסור הגדול, איסור נדה, שהרי כל הבתולות מסתמא נידות הן, ואין חילוק באיסור נדה בין פנויה לנשואה, וכן הנוגע בה דרך חיבה חייב מלקות, עוד מגרה יצר הרע בנפשיה, ומביא את עצמו לידי קישוי לדעת והוצאת זרע לבטלה רחמנא ליצלן. ובודאי כל מי שיש בכוחו למחות, צריך להתאמץ בכל כוחו למחות. ולכל הפחות צריך כל איש אשר יראת ה' בלבבו, להיות שורר בביתו ולהשגיח על בני ביתו שיתרחקו מן הכיעור הגדול הזה. וכל מי שיש בידו למחות ואינו מוחה, חס ושלום הוא נתפס בעוון זה, וכל המציל את אחרים מן החטא, הציל את נפשו"

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות