שאל את הרב

שמירה על טהרת המשפחה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/07/12 22:31 כז בתמוז התשעב

שאלה

שלום לרב,

יש לי בעיה של שמירה על טהרת המשפחה משתי סיבות:

1-בעלי חילוני (שמר מצוות לתקופה קצרה של כמה שנים) אני דתית ומכאן יוצא שהוא כל הזמן מחפף עם כל מיני תירוצים שהוא ממציא,תירוצים הלכתיים.

2-אורך הנידה.יוצא לי להיות בערך שבועיים בנידה ואחכ עוד שבעה נקיים,כך שבערך שלושה שבועות אני אסורה.וזה גורם למתח ומכשיל מאוד מאוד,בעיקר שאין מוטיבציה של הצד השני להקפיד.

כיום המצב בנינו לא טוב יש ויכוחים ומריבות ועושה רושם שמגיע הסוף

מה עליי לעשות?האם ההלכה אומרת שבמצב כזה יש צורך בגירושים?כפי שבעלי טוען.איך יוצאים מזה.(מציינת שהוא אנטי לכל מה שקשור להדרכה וכו)

אודה לתשובה מהירה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

ההלכה היא נגד גרושים.
אני מניח שהדיבור על גירושים לא קשור רק לבעיה זו.

תקופת נידה רגילה לא צריכה להמשך יותר משבועיים. אם אצלך פרק הזמן ארוך בשבוע יש לטפל בכך. המומחים הטובים ביותר גם בהלכה וגם באמצעים רפואיים הם "מכון פועה". את יכולה לשתף את בעלך בפניה למכון פועה להפגש אתם יחד איתו כדי שהוא יוכל להסביר את עמדתו. אני מכיר חלק מאנשי המכון, הם רגישים מאוד ומעוניינים יותר מכל להגן ולשמור על הזוגיות (כמובן מבלי לחרוג מההלכה).

צריך לטפל גם בזוגיות שלכם. לשם כך חייבים לפנות לאנשי מקצוע. אם בעלך מסרב את יכולה ללכת לבד למטפלת בזוגיות כדי להתיעץ כיצד להביא את בעלך לטיפול.

תסבירי לבעלך שלא כדאי להתגרש, כל עוד לא מיציתם את האפשרות להמשיך. בודאי אם יש ילדים משותפים שתמיד משלמים מחיר יקר על גירושי ההורים.

כתבות נוספות