שאל את הרב

שלום

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/10/05 13:05 ג בתשרי התשסו

שאלה

מרגע לידתי אין שלום בעצמי מפני חטאתי אני לא מסתדרת עם בני אדם תקר עם בני אדם ורע אנשים צועקים עלי בלי סיבה ועושים לי רע מהי הסיבה והתיקוןלזה שכל מסגרת חברתית יש לי אויב שעושה לי רע האם חטאתי בעוירה כולכך חמורה בגילגול הקודם שכך אני משלמת בגילגול זה מה אני אמורה לתקן

תשובה

שלום וברכה
הבה נתחיל עם הגלגול.
אין אנו יודעים דבר על הגלגול הקודם, ועל כן אין אנו יכולים להתייחס אליו. בין אם יש גלגול קודם ובין אם לא, בין אם הוא משפיע ובין אם לא, אנחנו לא יודעים שום דבר עליו, ועל כן יותר טוב להתעלם ממנו.
מה אנחנו כן יודעים ?
אנחנו כן יודעים כי היחס הבסיסי שלנו הוא אל העולם שאנו צריכים לעשות בו את מה שאנחנו יכולים. אמנם, אנחנו לא יכולים לעשות הכל, אבל מה שיכולים לעשות - עושים.
לכן, נסי לעשות. נסי למצוא את הדרך קודם כל לחברות טובות שאינן אויב לך, והן מבקשות את טובתך. נסי למצוא את נקודות האור והטוב בחיים, כדי שהדבר יעזור לך עם תחושת הרע. נסי ללמד את עצמך כי מה שעובר עלייך אינו תוצאה של דברים קדומים, כי אם של מבוך שאת נמצאת בתוכו, אך יש לו פתח יציאה, ומה שאת יכולה לעשות בכוחות עצמך - נסי לעשות. בדרך הזו תתחילי להתקדם, וברגע שמתחילים להתקדם ההתקדמות הופכת להיות כדור שלג מבורך, ומצליחים יותר ויותר להתקדם.

תחילת שנה היא הזדמנות טובה מאוד לתחילת התקדמות, וזה מה שכדאי לעשות עכשיו.

כל טוב ושנה טובה ומוצלחת

כתבות נוספות