שאל את הרב

שלום בית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/03/13 13:30 ח בניסן התשעג

שאלה

בס"ד

שלום וברכה כבוד הרב.

ב"ה אני נשואה שנתיים, ויש לנו בת ב"ה ב"ה ב"ה.

המצב עם בעלי.. יותר נכון עם המשפחה שלו מהיום הראשון אחרי החתונה כל הזמן מציקים לי. אני אפילו לא מכירה אותם והם לא אותי.

כשהייתי נפגשת עם אמא שלו בעבר, היא הייתה מבקרת אצלנו, מדברים צוחקים ביחד, באמת שהכל היה בסדר. היא הייתה חוזרת לבית שלה ומלכלכת עליי, ה' יודע למה. אתה בטח תגיד לי זה תיקונים הכל משמיים צריך לקבל באהבה וכו'...

שנתיים זה כבר ככה, עד שזה כבר עלה והכל יתפוצץ. גליתי שבעלי מלכלכך עליי גם, כי אני ואמא שלו רבנו בטלפון ופתאום שמעתי ממנה הרבה סיפורים עליי שבעלי סיפר לה עליי וזה סיפורים שקריים אני אפילו לא ידעתי על מה אני מדברת. אני לא צדיקה מעונה ואני לא מלאך. אני גם נופלת בחטאים ועוונות כמו כולם. אבל אני בחיים לא דיברתי בצורה כל כך נמוכה ופוגענית.

אמא שלו גרה בחולון, והיא והבת שלה ש"חזרה בתשובה" הפיצו שמועה בחולון שאני.. סליחה על הביטוי.. "יונה" וגם אמא שלי ככה ואני באה ממשפחה כזאת. ומאז בעלי כל הזמן ליד הילדה קורא לי "יונה ומצטיינת" ליד הילדה.. אמרתי לו תגיד לי בארבע עיניים, לא ליד הילדה. והוא ממרר לי את החיים למרות שאני עושה הכל שיהיה בסדר בבית. ב"ה לא חסר כלום, אוכל, ניקיון, ילדה מסודרת ב"ה, בגדים תמיד נקיים. והיינו צריכים להתגרש לפני חצי שנה וחזרנו ב"ה. הוא הבטיח שהוא השתנה.. אבל המצב שוב החמיר. ואחים שלו גם מתערבים, והם לצערי אתאיסטים גמורים, הם אמרו לי שהם רוצים לבוא לבית שלי ולהחליט לי מה יהיה ולא מעניין אותם הדת שלי. כמה שהם רחוקים ממני ב"ה, ככה הם שולטים על החיים שלי בשלט רחוק.

ובעלי מתחבר אליהם לאפיקורסים האלה.. אמרתי לו בן אדם יהיה הכי מאמין בעולם ימסור שיעורי תורה ויהיה הכי צדיק.. ברגע שהוא מדבר עם אפיקורוס האמונה שלו ישר "מצטננת" באופן אוטומטי. מה לא עשיתי ובאיזה דרך לא דיברתי.. אני נשארת אישה רעה, "יונה", עצלנית, נחה כל היום, לא עושה כלום.. והכל מאמא שלו. ה' ירחם עליה, עבר עליה חיים קשים עם בעלה ז"ל.. היא מאוד ממורמרת ואף פעם לא חייכה חיוך אמיתי, ואף פעם לא צחקה, העבירה את זה לילדים שלה..והם כל הזמן ממורמרים.. בחתונה שאלו את אמא שלו אם היא באבל.. שאלו גם את אחים שלו למה הם לא מחייכים בחתונה של אחיהם הקטן. למה הם לא שמחים בשמחתו, ובעלי היה עצוב מזה הרבה זמן... וה

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כואב מאוד מאוד לשמוע את הדברים הקשים הללו.
אי אפשר לעזור באמצעות כתיבת 'תשובה', זה מצב שמחייב התערבות של מישהו מבחוץ.
את כותבת שהרב שלך מכיר את בעלך - אולי תבקשי מהרב שלך שיתערב בענין, שישוחח אתו לבד ואתך לבד ואח"כ יפתח את הדברים עם שניכם ויגיע אתכם לפתרון.

אם הרב לא מתאים לכך, את צריכה לחפש מישהו שעוסק בשלום בית באופן מקצועי.
מצאתי לך כתובת אחת: www.otsarpnimi.co.il

כתבות נוספות