שאל את הרב

שירות כג'ובניק

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 16/04/11 23:42 יב בניסן התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב,

לא מזמן התגייסתי לחיל האוויר אני משרת בתפקיד חשוב אך לא כלוחם(קרבי) בגלל בעיות בריאותיות שפשוט פסלו לי את האופציה הזו.יש בי כמיהה עזה לקיים את מצוות מלחמה כמצווה מן המובחר וזה ממש מדכא אותי שאני פשוט לא יכול. כמו כן ידוע לי שביחידה קרבית ישבצו אותי בחברה של דתיים כמוני ולא במקום כמו שאני נמצא עכשיו-יחידה מעורבת שלא קיים בה מניין לרוב התפילות.

בבקשה אם תוכל לתת לי עצה טובה כיצד להתמודד עם הבעיה תודה רבה וחג פסח שמח.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אכן יש קושי גדול לקבל את העובדה שאתה שונה מחבריך בגלל בעיות הבריאות שפוסלות אותך משרות קרבי.
עם זאת דווקא האמונה שלך יכולה לעודד אותך. אנחנו יודעים בהרבה דברים שלא הכל בידינו ומהשמים שולחים לנו לעיתים, ארועים שנראים לנו בהתחלה קשים ומפחידים, אבל אם אנחנו רואים בהם הדרכה אלוקית הם הופכים להיות הזדמנויות להוציא מעצמנו תכונות וכוחות מיוחדים שלא פעלנו בהם קודם.

אם אתה משרת בתפקיד חשוב בחיל האויר - התפקיד הזה שלך הוא חלקך במלחמת המצווה של עם ישראל. זה מה שהקב"ה מצפה ממך. לכן קיום מלחמת מצווה מן המובחר עבורך זה להצטיין בתפקיד שלך בחיל האויר.

באשר לתפילה במנין וכד' - לחיילים קרביים לעיתים אין אפילו זמן להתפלל כמו שצריך - כאשר הם בתוך אימון או בתוך פעילות מבצעית, והם מבינים זאת ופועלים על פי הדרכת ההלכה בתנאים כאלה. כך גם אם אתה במשמרת וכד' אתה מתפלל על פי האפשרויות שלך.
מצד שני אפשר שהקב"ה שלח אותך למקום הזה בתנאים הללו כדי שאתה תהיה המשפיע והפועל.

אני מכיר הרבה מקומות בצבא ובאזרחות שברגע שהגיע לשם אדם שאכפת לו התארגן במקום מנין לתפילה - לא מוכרחים בית כנסת לשם כך. אחר כך אותו מנהיג הוסיף עוד לימוד אחרי תפילת שחרית ועוד לימוד לפני תפילת מנחה...

תאמין שכל מה שקורה לך זו הזדמנות להוציא מעצמך כוחות ולהוסיף קידוש ד' בעם ובעולם. כך תמיד יהיה לך כוח ורצון לפעול ולעשות.

כתבות נוספות