שאל את הרב

שיעורי תנך מעורבים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 11/03/02 18:22 כז באדר התשסב

שאלה

בס"ד

ישנו ארגון הנקרא נח"ת בו לומדים בנים ובנות תנ"ך יחד, כלומר יש נער או נערה שמעבירים שיעור בפני קבוצה של נערים,הישיבה בד"כ לא מעורבת. האם מותר להיות חלק מארגון כזה?

האם מותר לבנות להעביר שיעורים לפני בנים?

תשובה

ממש לא מתאים. לא נכון. לא ראוי.
אולי הבנות מעבירות שיעור מענין, ואפילו השיעור נכון מבחינה רעיונית, ואולי הדברים שהן תגדנה יהיו חידושים אמתיים שלא תזכה לשמוע כמותן בשום מקום אחר. אעפ"כ זה לא נכון כיון שזה נגד התורה שהדריכה אותנו להתרחק מקירבה בין המינים בכל יכולתינו. כמו שנפסק בשולחן ערוך (אבן העזר סימן כא) ש" צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד"
ומהי התרחקות זו אם אנו לומדים יחד ומסתכלים בבת הזו שמעבירה שיעור במשך שעה ארוכה. זה ממש לעשות דבר והיפוכו בעת ובעונה אחת. ללמוד תורה וללכת כנגדה. איך אפשר? רק אם אנחנו לא מאמינים בעובדה שהתורה הזאת היא אלוקית. (אגב. אני לא מאמין שיש איזה תועלת מלימוד תורה שלא בטהרה. זה אולי יהיה מענין, אבל התורה שתצא משם – לא תהיה תורה נכונה).
רוב בני אדם שיסתכלו בבחורה שתעביר את השיעור – יהרהרו הירהורי עבירה. מי שיגיד לך שהוא נקי מהרהורי עבירה – דע לך שהוא חי בהכחשה בינו לבין עצמו או בינו לבינך. או שהוא אחד מל"ו צדיקים נסתרים. ואפילו צדיקים אלו היו נזהרים בכל יכולתם מקירבה כלשהיא עם נשים כיון שלא היו משקרים את עצמם כלל וכלל וידעו היטב מה קירבה זו גורמת ומקלקלת ביחסי איש ואשתו ובקירבה לאלוקים.

כתבות נוספות