שאל את הרב

שחור

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/03/13 08:48 ז בניסן התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני פונה אליך בעקבות משהו שמטריד אותי מאוד כבר מספר שנים,ותמיד אנשים אמרו לי שכנרא שעשו עלי שחור אני בדרך

כלל לא מאנשים שישר מאמינים במה שאומר אבל בזמן אחרון אני התחלתי ממש לפחד לישון,מה שקורה זה שלפני כשנתיים שלוש התחלתי לחלום כל מיני חלומות שהיו ממש מציאותיים לדוגמא: חלמתי שאני רואה את עצמי בחלום ישנה בספא איפה שנרדמתי במציאות מהתקרה ואני רואה את עצמי מתיישבת על הספא ואני מנסה להתעורר ולא מצליחה בנוסף התעוררתי כך בישיבה,בחלום נוסף היתי בתוך בית שאינו מוכר לי והוא היה כולו חשוך חוץ מחדר אחד שהדלת שלו היתה חצי פתוחה מולי היה קיר חשוך ולידי עמד איש שאני לא מכירה אבל בחלום הרגשתי כאילו הוא מאוד קרוב אלי בקיר שניה מולי עבר צל זה לא היה לא גבר ולא אישה אלה יצור שהוא שניהם אם עיניים מאוד מפחידות הוא התקדם לעבר החדר המואר ותוך כדי הסתקל והתקרב אלי אם המבט חשבתי שתכף הוא יהיה ממש לידי ויקרה משהו נורא אבל לפתע הבחור שהיה לידי התחיל לרוץ ממש מהר לעבר אותו החדר ונכנס פנימה חשוב לי לציין כי בכל חלום אני מנסה להיתעורר ואני יודעת שאני חולמת,חלום נוסף הוא כשישנתי ובתוך החלום ראיתי את עצמי ישנה בדיוק כמו במציאות והרגשתי שמושכים אותי מהמיטה והתעוררתי כשחצי מהגוף שלי על הריצפה,

בזמן ששירתתי בצבא חלמתי חלום נוסף שאותו יצור מנסה להתקרב אלי שוב פעם וניסיתי מאוד חזק להתעורר לפתע הרגשתי שמישהו נושף לי באוזן היתעוררי מספר פעמים כשהתעוררתי האוזן שלי היתה חמה כאילו מישהו אכן נשף לי לתוכה ,בחלום האחרון שלי חלמתי שאני ישנה בחדרי ומשהו שולט לי בגוף וזורק אותי מקיר לקיר ממש הרגשתי כל מכה וניסיתי לקרוא למישהו שיעזור לי ברגע שמישהו נכנס לחדר היתעוררתי חשוב לי לציין דבר נוסף שבכל חלום שלי נמצא אותו היצור המפחיד, בנוסף מאז אותם החלומות אני ממש מרגישה ממש שונה אם זה מבחינת זה שאני מפחדת להרדם בלילה או ירידה משמעותית בפרנסה או הבריאות שלי ושל משפחתי אני לא יודעת אם זה קשור אחד לשני או לא אבל אני ממש מבקשת את עזרתך בנושא הזה,תודה גדולה מראש וחג שמח! 

תשובה

בס"ד
שלום רב,

החלומות משקפים את המציאות הרגשית שאנחנו חיים בתוכה. החלומות שלך משקפים פחדים. למרות שהפחדים מורגשים כאילו מול מישהו או משהו שעלול לפגוע בך (את מפחדת מ-'יצור' שנמצא בחלומך) האמת היא שהפחדים משקפים קושי שיש בתוכך, עם עצמך.

את יכולה ללמוד לחיות עם הפחדים ולא לתת להם להשפיע יותר מדי על החיים שלך - יש אלפי אנשים שחיים את שגרת חייהם עם פחדים ומסתדרים עם זה.

אם הפחדים מטרידים אותך ומקשים עליך לתפקד, אז כדאי לך לחפש טיפול שיוכל להגיע לסיבה האמיתית של הפחדים שלך ומתוך כך גם לטפל בהם. לכך צריך טיפול מקצועי: פסיכולוגית, מרפאה באמנות, יש גם מי שעושים טיפולים בעזרת דמיון מודרך או דרמה.

כתבות נוספות