שאל את הרב

שוב לצערי הרבה נפלתי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 21/06/20 16:44 כט בסיון התשפ

שאלה

אני כבר מתייאש !!

אני ממש חלש בקטע הזה ואני ממש מתחרט ישר שאני ניכנסתי אפילו לראות ! אני מרגיש באמת מפוצל ברמה שאני לא רוצה אבל אחרי חודש חודשיים אני קם פשוט אחרת ואז נחלש וחושב שזה לא כזה נורא!? אבל אני באמת אדם שמאמין וחס וחלילה לא עושה את זה במטרה לעשות רע לעצמי או להנאה עצמית שלי אני פשוט לא יודע ! אני אדם לא דתי אבל מאמין ואני מניח תפילין אבל זה גדול ממני . אני כל הזמן מבקש רק את הרצון לומר לא לזה ואת הכוח להתנגד ואין לי עם מי לדבר על זה כי וואלה אני ביישן . אחרי שאני שוכח מזה אז באים לי קרי לילה שמעלים לי את הרצון לזה וחס וחלילה ממראות אסורים פשוט זה בא ואני מתחרפן מזה שאני אומר לעצמי שלא והרצון שלי חזק ויש אחרי זה אני ניכנע לזה .

ניסיתי להעסיק את עצמי לפני , קראתי מלא תיקון הכללי , אני מבקש הרבה עזרה מקודש ברוך הוא אבל זה קשה לי ואני מרגיש צבוע עם השם שאני עושה את זה כי אני באמת מאמין ומבקש עזרה בתפילין ואני כבר מתייאש ומאבד את זה.

בבקשה אם אפשר רק לא לפרסם

תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

שאלתך ומכתבך מראים על עוצמת הכאב שיש לך בנושא מבחינה אמונית. כידוע היצר יש לו הרבה שלוחים ומסוגל לבלבל את הראש ואת המחשבות. והדרך למלחמה עמו איננה דרך קריאת תהילם וכדו' אלא להבין את הנושא של הוצאת שז"ל, ויש ללמוד את הספר "אשיב ממצולות" מאת הרב י. שפירא שליט"א, ואולי גם את הספר של הרב ארוש שליט"א, שהם עוסקים בסוגיא זו וברור העמדות, ויש צורך לברר את הנושא, לא רק כעונש ואיסורים, אלא לעומק השאלה. על כן תעסוק בשאלה בכיוון של הכרת הבעיה והפתרון, למרות שאין פתרון מוחלט אבל יש אפשרות להקל ולהבין.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות