שאל את הרב

שאלות ותשובות, או מה הערך לאתר השו"ת

חדשות כיפה הרב שי פירון 31/07/02 13:34 כב באב התשסב

שאלה

ב"ה

שלום לכם,

שמי מיה ,ורציתי להפנות את השאלה הבאה:

בתקופה האחרונה החלו לחדור לראשי הרהורי כפירה ולכן אני נוהגת להכנס לאתר זה, שבו אני מוצאת ברוב המקרים את השאלות שאיתן גם אני מתמודדת. אולם, איני מוצאת את התשובות לשאלות, איני יכולה במצבי הנוכחי להסתפק בתשובות שכאלה ללא הסברים ונימוקים. התשובות הפשוטות כבר לא מספקות אותי. בתור אישה מאמינה (עד לאחרונה) אני זקוקה ליותר.

מדוע אינכם נותנים הסברים ?

תודה.

תשובה

ב"ה

שלום לך,
מיה.

שאלתך עוררה בי מחשבות רבות.
מזה זמן אנימתלבט על עצם ההשתתפות באתר זה ואשתף אותך בלבטי.
קצת אינפורמציה:
ממתינות לי כ - 470 שאלות. עניתי במהלך השנה האחרונה על למעלה מ - 1000 שאלות. אינני רואה דרך להתגבר על מבול השאלות אלא אם כן אעזוב את כל עמלי ואשב כל היום לענות על שאלות...
אבל, אני נפעם מהעובדה שבני נוער רבים כל כך שואלים שאלות - ללא הפסקה. עוד ועוד. כל יום.
מה זה אומר?
מה זה מבטא?


למה לא פונים השואלים לרבתויהם? למה כל כך הרבה בני נוער שואלים?
ברור, שאינטרנט הוא כלי שטחי. אי אפשר לענות בהרחבה, אי אפשר להתאים את התשובה לשואל משום שאחד היסודות המרכזיים בלימוד תורה לא מתקיימים בלימוד זה: המפגש. ההתבוננות בעיניים. היכולת לשאול שאלת הבהרה, לבקש להעמיק בנקודה מסויימת. זהו חסרון עצום.אני מסכים.
אבל, מצד שני, לפעמים ההערה הקצרה ההפניה למקור, הניסיון לברר עוד צעד אחד, יכולים להחזיר את האמון בעולמם הרוחני שלנו וליצור עוד פיסה של חשק ללימוד תורה. המטרה שלי היא שמתוך התשובות באתר, ילך כל אחד לרב שלו וירצה להעמיק בלימוד התורה, יברר איתו את המקורות, ילבן ולא ירבה עד שיקיים בגופו ובנפשו: "ולא הביישן למד".
אולי אני טועה. אולי, התשובות לא עוזרות, לא מסייעות, לא תומות לעיצוב השקפת עולמם של הקוראים. אולי, יש מקום להרחיב. אינני יודע. אין לי דרך לברר.
הייתי שמח אם הקוראים, אלה שנכנסים לאתר ויקראו תשובה זו, יגיבו לדילמה:

קצר או ארוך?
מה הערך של אתר השו"ת?
האם זה תורם לכם/ן?
במה?


בברכה,

שי

כתבות נוספות