שאל את הרב

שאלה מאוד דחופה בקשר לתשובה!!!!!

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 17/09/13 23:58 יג בתשרי התשעד

שאלה

שלום לכבוד הרב!

רציתי לשאול שאלות שנורא אבל נורא קשות לי:

1- מה זה תשובה בעצם?

2- צריך לעשות תשובה גם על עבירות שאני יודע שאני אחזור עליהם בוודאות? למשל שמירת העיניים, אני שומר על העיניים ואם נפלתי כמה פעמים ביום (בכוונה או לא בכוונה) אז לעשות על זה תשובה? למרות שאני יודע שאחר כך אני אמשיך את העבירה הזו כי אין סיכוי שאני לא אעשה אותה (למשל: אני גר במקום של פריצות וכו') אז השאלה היא האם לעשות תשובה בידיעה שתיפול בזה שוב?

האם זה לא אחטא ואשוב אין מספיקין בידו לעשות תשובה?

3-האם עבודת ה' שלנו היא כמו רובוט?

אנחנו מקיימים מצוות כי ככה רשום ולא כי אנחנו רוצים (אני מדבר עליי), כאילו אני קם בבוקר להניח תפילין, אין לי חשק, ואם לא הייתה המצווה הזו זה היה יותר טוב לדעתי, יותר נוח ויותר קל. מה אתה חושב? האם צריך לעבוד את ה' בצורה רובוטית? אם כן אז במה אנחנו שונים מהמלאכים?

אם למשל אני קם בבוקר והיום אני לא רוצה להניח תפילין, מה לעשות? חייב ללכת עם מה שה' אמר? (הכוונה להיות רובוט)

!!!אני בן אדם דתי כבר 5 שנים, אני ממש לא מדבר מתוך כפירה, פשוט אלו שאלות שעולות לי שמבלבלות אותי ואני פשוט חייב תשובה!!

מאוד אשמח לקבל תשובה מהירה

תודה רבה! וזה נורא דחוף!!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

1. תשובה במובן הרוחני היא חזר למדרגה האמיתית של האדם, ובאופן מעשי לחדול מלעשות רע שעשינו ולהתחיל לעשות טוב שעדין לא עשינו, הן מבחינת מידות והן מבחינת מצוות.

2. בודאי לעשות תשובה, יש לזה ערך כפול, א. התשובה הזו מונעת התדרדרות יותר גדולה. ב. אם אדם יתיאש מלתקן - זה רווח הגדול ביותר של יצר הרע, מעכשיו הוא כבר לא יצטרך לעבוד, יש מי שעושה לו את העבודה... היאוש!

זה לא נחשב אחטא ואשוב אלא זה אדם שנלחם יום יום עם השחיקה הזו, בסוף ינצח!

3. אני קם בבוקר ואין לי חשק לצחצח שינים - אז לא אצחצח? ואם אצחצח אני רובוט? אין לאדם חשק לעבוד - שב בטל ויתפרנס מן הצדקה או מגזל? יש דברים שעושים אותם כי הם מספיק חשובים מדי לתת לחשק לנהל אותם, כמובן אדם צריך להשתדל להבין את ערך המצוות, ולקיים אותם מתוך חשק וזו עבודה מתמשכת של לימוד והבנה.
תקבע לך לימוד קבוע בעניני המצוות וחובת האדם בעולמו זה יכול להניע את החשק.

בברכת מועדים לשמחה!

דני ארגמן

כתבות נוספות