שאל את הרב

רחצה בבגד ים מול גוים בלבד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/05/02 15:03 יא בסיון התשסב

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,

ראשית, אני (המתורגמן) מודיע שלא יכולתי לתרגם את התשובות הנוספות אליהן הרב הפנה אותנו בשאלה הקודמת. לכן, ייתכן שתהיינה שאלות נוספות בנושא, למרות שאולי היתה התייחסות אליהן ב"נספחים".

בכל אופן, אני מנצל את ההזדמנות להודות לרב על שיתוף הפעולה שלו ועל זריזותו בנתינת התשובות.

ולגופו של עניין, הנה השאלה שנשאלה כנראה על ידי חניכה צעירה (טרם פרסמתי את התשובה על השאלה הקודמת):

1)האם מותר ללבוש בגדי ים (עבור בנות) מול גויים בלבד ?

2)האם זה צנוע להתרחץ לבוש על חוף ים מעורב מול יהודים וגויים בתנאים היגייניים ? האם אין זה חילול השם ?

כי, בדרך כלל, כאשר בת מתרחצת לבושה, האנשים, בפרט היהודים, אומרים דברים בסגנון "אאאה, תראה את הדתיות האלה ! הן מגוחכות ! הן מתרחצות לבושות !", כאשר הגויים עלולים לומר "אאאאה, תסתכל על היהודים האלה, הם מתרחצים לבושים !".

תודה מראש.

תשובה

בס"ד

1- לא. גם בחוף ים של נכרים יש חשש של עריות. גם שם יש איסור לפריצות מצד היהודים\יהודיות וגם מצד הנכרים.

2- אם הרחיצה בלבוש צנוע זה "חילול ה'" באמת - לא צריך לעשות כן . זאת אומרת לא צריך להתרחץ לבוש בבגדים לידם. וכמובן לא להתרחץ "ערום עם בגד ים".

אבל אני חושב שאין בזה חילול ה'. כיון שלכל אדם יש יצר הרע, בין אם הוא יהודי ובן אם הוא גוי. בין אם הוא דתי ובין אם הוא חילוני. כולנו כולנו מכירים אותו טוב מאוד מאוד. על חשבון יצר הרע של העריות עושים המפרסמים כסף רב כידוע לכולנו יותר מידי טוב.

לכן את חייבת לדעת שכשרואים מישהי "גיבורה" שלא מפחדת ללכת בעוצמה עם האמונה והצניעות שלה - זה מפריע להם. זה מפריע להם כיון שזה מזכיר להם שהם לא גיבורים כמוה.
זה לא נקרא חילול ה'.
להפך גמור.
את לא גונבת או נואפת ח"ו.
את לא פוגעת בהם ח"ו.
את הולכת בדרכך.
את לא הולכת כמו אחת מתוך העדר.
את הולכת עם האמונה שלך.

אין בזה שום דבר רע.

אגב זה נכון לא רק בחוף הים. זה נכון בכל התנהגות שלנו ברחוב או במכולת. בכל מקרה שאנחנו שומרים על רמת מוסר ואנושיות גבוהה מול הרמה שלהם. זה מפריע למי של נוהג כך.

יש אומרים שזה היסוד ההגיוני של האנטישמיות שבכל דור ודור.
העובדה שההתנהגות המוסרית שלנו מציבה בפניהם "אתגר" שהם לא יכולים לעמוד בו - מפריעה להם מאוד. במקום לעלות ברמה, הם מסירים מעל סדר היום את היהודי שלהם על ידי השמדתו או השפלתו. כיון שהוא "מזכרת עוון" לעוונות שלהם. לכן בימות המשיח כאשר הנכרים יעלו ברמה רוחנית תתבטל האנטישמיות.

ראי נא איך ההתנהגות המוסרית (המוגזמת) של צה"ל בשטחים גורמת לכל העולם להשחיר את פנינו. הרי לא היתה שום אומה בעולם שנהגה באוכלוסיה הנכבשת כמו שנהגנו אנחנו. לא היתה אומה בעולם שנהגה אחד חלקי מאה מהאנושיות והיחס החיובי כמו שנהגנו אנחנו. (ואני כותב את הדברים מתוך הכרות אישית).
לעומת זאת לא היתה אומה שהושפלה כל כך נורא כמו שהושפלנו אנחנו בעקבות מבצע "חומת מגן". למה?
הוא שאמרתי. אנחנו מזכרת עוון!!

איך הגעתי מ"חוף הים" ל"חומת מגן"?
כבר שכחתי!

העיקר שחילול ה' וקידוש ה' הם מושגים שקשורים לאמת שכל אחד יודע בתוך תוכו. ולא למילים שהוא אומר, שהם בדרך כלל כיסוי להתנהגות הירודה שלו.

בהצלחה!

כתבות נוספות