שאל את הרב

רוצה להיות בשמחה תמיד אך קשה לי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 01/12/19 09:16 ג בכסלו התשפ

שאלה

היי אני רוצה להתייעץ בנושא מסוים אני רוצה להתחיל להתפלל כל בוקר ולהגיד פרק תהילים ותניא אני מרגישה שזה עושה לי טוב על הלב נותן לי סדר אך אני נמצאת בשירות לאומי שיש בו אנשים חילוניים ולפעמים אני מתביישת להתפלל מולם וקורה שיום כן מתפללת יום לא ואם אפשר עצות איך להיות בשמחה ולהאמין שהכל לטובה

תשובה

שלום

א. אנחנו לא אמורים להתבייש באמונתנו, ומן הראוי היה שהיינו כולנו מאמינים באמת, באופן שלא היינו נבוכים מלקיים את המצוות גם מול אנשים אחרים, כמו שאנחנו לא מתביישים לא לעשן, גם אם כולם מעשנים מסביב, ובטח שלא מתביישים להתנהג בצורה ישרה, גם אם מסביב יש אנשים שמתנהגים אחרת.

ניתן לומר בצורה די ברורה, שהרוב המוחלט של האנשים מאוד מעריכים אנשים שנאמנים לערכים שלהם, גם אם זה נראה להם בהתחלה מוזר.

אלא שכפי שאת כותבת זה אכן לא תמיד קל, ולכן אני מציע למצוא את הזמן בבוקר, כשאת עדיין בדירה, או למצוא מקום שקט במקום השירות, שבו תהיינה פחות הפרעות.

אבל בוודאי לא לוותר על כל הדברים הטובים שכתבת, שהם טובים ונכונים מצד עצמם, וגם משמחים ומקדמים אותך.

ב. אני מציע שני דברים:

דבר ראשון ללמוד אמונה (וגם אמירת פרקי תהלים שכתבת מעולה לזה) ולהשתדל לכוון בכל מילה בתפילה ובברכות (במיוחד בברכת המזון). למשל אני מאוד ממליץ על הספר המתוק - 'אהבת עולם אהבתיך - על טוב ה' ואהבתו הנצחית' של הרב חננאל אלרן, בהוצאת ישיבת רמת השרון.

דבר שני, כדאי מאוד לאמן את העין למבט טוב על המציאות ולראות כל הטוב שמסביב.

אפשר לעשות את זה למשל על ידי כתיבה של כל דבר טוב שנתקלים בו במהלך היום, ובאמירת תודה לה' על כך. כמו הרבה שרירים אחרים, גם שריר הכרת הטוב ועין טובה מתחזק על ידי ההרגל והאימון.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות