שאל את הרב

רהת דתית ושמירת נגיעה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 03/08/05 13:43 כז בתמוז התשסה

שאלה

שלום וברכה,אני בחורה בת 22 לפני זמן נפגשתי עם בחור שנאמר לי כי הוא דתי. כשבאתי לפגישה ראיתי שאינו שם כיפה. כששאלתי אותו על כך, הוא אמר שאמנם הוא דתי אך אינו שם כיפה וגם לא מעוניין לשים: "אולי אחרי החתונה, אולי". כך אמר לי. יש לציין ששנינו מצאנו חן זה בעיני זה, אך לא המשכתי את הקשר רק בגלל הרמה הדתית שלו שכלל אינה מתאימה לי (לפני מס' שנים התחזקתי ואני הולכת עם חצאיות, שרוולים, גרביים וכו'...)

לאחרונה ראיתי את הבחור והוא רמז שהוא רוצה לחזור להיפגש, אך לא אמר זאת מפורשות. גם אני מעוניינת לחזור להיפגש אך שאלתי היא: מה עליי לעשות במקרה כזה שהבחור לא רוצה להגיע לרמה דתית כמו שלי? האם עליי להתפשר (למשל לוותר חלילה על איסור נגיעה) או שמא נהגתי נכון כשעצרתי את הקשר בשל הבדלי הדת ביננו?

אשמח לשמוע את תשובתכם...

י.

תשובה

שלום וברכה
שאלת מקום הרמה הדתית בקשר בין איש ואישה תלויה בראש ובראשונה בשאלת המקום של מרכיב זה בתודעת כל אחד מהם לבד.
לפיכך, את צריכה לבחון בעצמך עד כמה האמונה והנאמנות לה היא חלק מעולמך הרוחני. אם היא דבר יסודי ובסיסי בעולמך אזי קשה לראות כיצד מקימים בית עם מי שיש פער גדול בינך לבינו בנושא מרכזי בחיים. מציאת חן היא תנאי יסודי ומהותי כדי להיות קשורים, אולם היא לא תנאי מספיק.
על כן, אם הוא באמת עבר שינוי עמוק כדאי לבחון את הדבר. אם לא – אני חושב שאתם תתקלו בכל כך הרבה בעיות, בשל הרצון האמיתי שלך לחיות חיים בצורה מסוימת, שאת צריכה לשאול את עצמך היטב אם זה ילך או לא. רק את יכולה לדעת את הדבר, וזו החלטה שלך בלבד.


כל טוב

כתבות נוספות