שאל את הרב

ראש השנה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 19/09/17 11:52 כח באלול התשעז

שאלה

הרב, לפני 7 חודשים החלטתי להתחזק, ולא לוותר על אף הלכה. למדתי אז בישיבה, אבל בבית לא שמרתי שבת, לא שמרתי על הברית, לא הלכתי לתפילות, בכללי לא היה אכפת לי מההלכה ומהיהדות. עד שלפני 7 חודשים ברגע התחלתי לשמור על הכל. עמדתי בזה כמעט מושלם, לא נפלתי לא בשבת ולא בברית, ומאז פספסתי רק 2 תפילות, ועל כל אחת מהן בכיתי המון. עכשיו הגיע ראש השנה ואני לא מבין מה אני צריך לעשות. אולי אני לא מבין נכון, אבל זה נראה לי שאת כל העבודה והמאמץ עשיתי לפני, וראש השנה כביכול מיותר, אני רק צריך לשמר את מה שיש, ולחזק את מה שעדיין לא מושלם, אבל אני עושה את זה גם בלי ראש השנה. איך עלי להכנס לראש השנה, ומה לעשות בחג עצמו?

תשובה

שלום עליך.

ראשית, אשריך על כל ההתקדמות המדהימה. בע"ה שתזכה להוסיף ולהתקדם.

צריך לדעת שאנחנו צועדים בדרך ההשתלמות. כלומר,אין סוף ליכולת להמשיך ולהתעלות כל עוד אנחנו בעולם הזה. וגם גדולי הצדיקים ממשיכים להתעלות, וכל יום הם מתאמצים יותר להתקרב אל ה', ולהעמיק ולהגדיל את לימודם ואת עבודתם.

באופן מיוחד לגבי ראש השנה - אחרי שבחודשים הללו התקדמת והתעלית, העבודה של תפילות ראש השנה היא לבקש ולזעוק על מלכות ה' בעולם, על עם ישראל שחלקו עוד רחוק מאור האמת, ועל כל באי העולם שהחושך עוד מכסה אותם. בקיצור על גילוי שכינה בעולם. על זה התפילות.

מלבד זאת, כמובן יש את מצוות היום המיוחדת שאנו זוכים לקיים בשמיעת קול השופר, עם כל העומקים והכוונות שאפשר לגלות בה.

שתזכה בע"ה עם כל בית ישראל להיכתב ולהחתם לאלתר בספרן של צדיקים גמורים.

כתבות נוספות