שאל את הרב

קשר עם בת בגיל 15

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/12/01 07:06 ו בטבת התשסב

שאלה

אני בן 15, ואני חש רגשות חזקים מאד כלפי אחת הבנות בשבט שלי ומתוך כך נובעות כמה שאלות.

1.האם מותרת חברות בין בן לבת כאשר שומרים (או משתדלים מאד לשמור) על כל הגדרים ההלכתיים?

2.כל פעם שאני מנסה ליצור קשר יותר קרוב עם אותה בת אני מרגיש שמן השמיים מנסים למנוע את זה ממני. למשל כשניסיתי ערב אחד לדבר איתה בפרטיות נצמד אלי חבר שלי למשך כל הערב ולא עזב אותי לשניה. מה זה אומר? ומה לעשות?

3.בעקבות אותם תחושות נוצרת אצלי שנאה חזקה מאד לאחד הבנים מהשבט שלי שנראה לי שגם אוהב את אותה בת. איך לפתור את זה?

בתודה.

תשובה

שלום ,
אהבה היא דבר חשוב ונפלא, והוא חלק חשוב ובסיסי באדם. אמנם, כדי לשמור על האהבה בטהרתה ולא להוריד אותה רק להנאות אישיות, יש לשמור עליה ולא 'לחספס' אותה. גיל 15 הוא מוקדם מדי לקשר אמיתי ורציני. עובדה שבגיל כזה אף אחד לא מתחתן, כי האדם יודע על עצמו שאינו מספיק בוגר ואחראי ליצור קשר גמור, הכולל את כל ההתחייבויות שבו (ותמיד בקשר אמיתי יש גם אחריות כלפי השני). בנוסף, כמעט תמיד קשר בגיל כזה מגיע לאיסורים גמורים כמו נגיעה וכדו', ואי-אפשר לסמוך על ההחלטה לשמור על הגדרים ההלכתיים (זו עובדה בדוקה).
צריך במקום זה לעסוק בהרבה דברים אחרים שבונים ומוסיפים לך עצמך – כמו לימוד תורה ואמונה, עשיית חסד, פיתוח כשרונות נוספים וכד'. כדאי לעיין באתר שלנו, שם יש כמה תשובות שמסבירות את הנושא, עם הרחבה מעבר לדברים שכתבתי כאן.
אם-כן עליך לשמוח על-כך שחבר שלך נצמד אליך, ובכך נשארת בדרך טובה יותר (בין אם הוא התכוון לכך ובין אם לא). כשמבינים היטב שנכון בגיל כזה להתמקד בדברים אחרים, לא תגיע גם לבעיות אחרות כמו שנאה, כי תדע שהאהבה בשלב זה אינה מועילה לך, לכן אין צריך 'להתחרות' עם אחר על אותה בת.
לסיום, דע לך שאם תנהג בדרך הנכונה ותעשה את מה שהקב"ה רוצה ממך, תהיה בטוח שלא תפסיד מזה שום דבר. גם לא את אותה בת. אם באמת היא בת זוגך כמו שנקבע בשמיים, אתה יכול להיות בטוח שבבוא הזמן יפגשו דרכיכם שוב, בגיל מבוגר יותר, כשכבר תהיו בשלים לנישואים, ואז תוכלו באמת לבנות ביניכם קשר אמיתי ועמוק על כל מה שזה אומר. ואז רק תשמח על כך שלא בזבזת את זמנך וכוחותיך על קשרי בוסר בגיל הנעורים.
אם תרצה הרחבה נוספת, נשמח לשמוע ולענות.
בהצלחה רבה,
יוני, חברים מקשיבים

כתבות נוספות