שאל את הרב

קשר מוקדם

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 03/07/11 16:21 א בתמוז התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב..ראשית..אני מתנצל אם יש שאלה דומה באתר..פשוט לא כ"כ הבנתי איך עובד החיפושים באתר..

אני בן 16,מדריך בתנועת בני עקיבא לומד בישיבה תיכונית דיי מכובדת בירושלים..אף פעם לא היה לי קשר אמיתי(קטע רומנטי)עם מישי..תמיד זלזלתי בזה..וצחקתי על כל החברויות שיש בגיל הזה..

ועכשיו יש לי חברה..כבר 4 חודשים..אנחנו לא נוגעים אחד בשני אע"פ שזה קשה..ובחיים לא עמדתי בדבר יותר קשה מזה..אני באמת מאמין שהיא הולכת להיות האחת שלי..אני באמת מרגיש שאני רוצה להתחתן איתה..אבל שמעתי..ודיברו איתנו בישיבה על כמה שקשרים בגיל הזה זה לא טוב וזה הורס..אני באמת לא יודע מה לעשות..אני רוצה אך ורק בטובתה..ומה שיהיה טוב לה..

חשבתי אולי שנגיד שאנחנו נפרדים..אבל זה לא אפשרי..היא מדריכה איתי את אותו השבט..וגם אני וגם היא לא נוכל לעמוד במצב כזה..שאנחנו נפגשים הרבה ופשוט לא יקרה כלום..אני כבר לא יודע מה לעשות..אני לא רוצה להשתחצן..אבל תמיד אומרים עלי שאני בחור אחראי..שיודע מה הוא עושה..השאלה היא האם אני יכול לסמוך על עצמי גם במצבים כאלה..ולהקשיב לעצמי..אני באמת לא יודע מה לעשות..אם תוכל להנחות אותי אני ממש אשמח..תודה מראש..

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

אני משוכנע שאתה בחור אחראי,
רואים זאת בעצם ניסוח השאלה,

אבל צריך לדעת שיש עוד כוחות באדם,

כוחות חזקים מאוד ברוך ה'!,

אבל לפעמים הם מטים את האדם לדרך לא טובה,

לא לחינם הדרכת התורה ההלכה וחכמי הדורות היא אמירה ברורה: לא לקשר כזה,

הרבה חשבו בהם חזקים וזה היה נכון אבל יש מי שיותר חזק,
וזה כח היצר,

הוא עושה את שלו, ולא נרדם בשמירה אם יש מי שיכול להרדם בשמירה זה האדם, ואז מגיעים למצבים לא נעימים.

בקיצור קשר כזה הוא אסור גם במהותו וגם במה שיכול לגרום.

מעבר לזה אם חושבים ברצינות על חתונה,
אז כשמגיעים לגיל 20 כשמאחוריהם קשר של שנתיים ועומדים לפני החלטות חשובות של מחויבויות והכנה לחיים כמו צבא, ישיבה, שירות לאומי, לימודים, עבודה, אז נמצאים בפלונטר לא פשוט, כי מצד אחד אי אפשא למשוך עוד את הקשר לאורך ימים, זה קשר לא ממומש, לא טיבעי וגם בעיתי מבחינה רגשית.
ןמצד שני אי אפשר לפסוח על השלב החשוב הזה של ההכנות לחיים, לפעמים מוצאים פתרונות ולא עושים שובם דבר בשלמות, לא צבא לא ישיבה לא לימודים וגם הזוגיות נשאבת ישר ההתמודדויות הקשות שנובעות רק בגלל הקשר המוקדם, אז למה להכנס לזה.

לכן עם כל הקושי אני מציע לך לסיים את הקשר הזה,
מתוך הכרה שכלית והרגשה בריאה שבבא היום תמצא את המיועדת לך בעיתו ובזמנו,

כל טוב,

דני ארגמן

כתבות נוספות