שאל את הרב

קשר לא ממומש

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 19/09/10 02:20 יא בתשרי התשעא

שאלה

כבוד הרב, שלום!

לפני כמה חדשים חברה שלי הכירה לי בחור.התחלנו את הקשר שלנו בהתכתבויות בלבד ונוצר בינינו חיבור שאי אפשר לטעות בו. לפני כחודש התחלנו לשוחח בטלפון וגם נפגשנו מספר פעמים על פני תקופה של כשלושה שבועות. הפגישות זרמו ובאמת הרגשתי שאנחנו משדרים על אותו גל. צחקנו מלא, ושמענו מוזיקה ודיברנו שיחות נפש. כן הרגשתי שהוא קצת עצור, אבל לא רציתי לקטוע את הקשר וישר לוותר אלא רציתי להשקיע את חלקי בסבלנות ובהכלה, וגם אמרתי לו זאת. הוא שיתף אותי בכך שהוא מרגיש שבגלל שהוא "קפץ" לקשר איתי אחרי שסיים קשר אחר שנחוץ לו הזמן כדי שיהיה לו מחדש את הכוח להשקיע בקשר באופן כללי כי לטענתו זה לא הוגן כלפיי שיתייחס אלי לא במאת האחוזים, ולכן החלטנו לסיים את הקשר. אני חושבת על כך הרבה ומצד אחד אני מאוד מבינה לליבו, אך מצד שני עד שמתמזל המזל וכן נוצר קשר שיכול להתפתח ולהניב פרי, לא שווה להשקיע יותר? ואפילו לקחת את הדברים לאט? הרי הזמן יכול לרפא, אך הוא גם יכול להרחיק. אני יודעת שכל דבר שקורה יש לו הנהגה אלוקית, ולא יעזור כמה אנסה לנתח את המצב בחשיבתי האנושית. אני מצד אחד מאוד מתגעגעת ומרגישה פספוס, אך מצד שני אין לי יותר מדי מה לעשות עם זה. אני אפילו לא מתייחסת לזה כאל קשר שהסתיים, כי זה לא שחשתי בחוסר התאמה או שחלילה רבנו.

הייתי רוצה לדעת מה כבוד הרב חושב על המצב הזה, ואשמח לעצה.

תשובה


ב"ה

לשואלת שלום,

א. אפשר להבין אותו, הוא לא מרגיש מאה אחוז איתך וקשה לו להפתח וליצור קשר משמעותי כל זמן שהקשר הקודם עדיין לא שייך לעבר הרחוק,
הוא זקוק לזמן כדי לעבד ולהכיל את כל הרגשות שמלוות אותו בעקבות הפסקת הקשר הקודם.

ב. החלטתם להפסיק את הקשר בגלל סיבה מסוימת, תמתיני פרק זמן סביר ותחזרי אליו, ותשאלי אותו אם הוא פנוי נפשית לחדש את הקשר,
גם אם הוא לא פנוי לגמרי אם הוא עשה איזה עבודה עם עצמו יש מקום לחדש את הקשר,
ועצם העובדה שהוא בקשר איתך יכול לעזור לו יותר מאשר להתעסק עם העבר.

איך שיהיה, תני לו להחליט אם שייך לחדש את הקשר,
גם אם הוא יתן תשובה שלילית, חשוב שתדעי זאת באופן ברור כדי שלא תפתחי חלומות וצפיות לא ריאליות שיתישו את כוחותיך הנפשיים לשוא.

בברכת חג שמח,


דני ארגמן

כתבות נוספות