שאל את הרב

קשר בגיל צעיר-דחוף!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/08/05 17:48 כו באב התשסה

שאלה

כבוד הרב,

לפני מספר חודשים התחלתי להתכתב עם מישהו באינטרנט, הוא בן 14 ואני בת 13, ואנו מכירים גם מהסניף ומהשכונה בה אנו גרים. זה התגלגל לקשר רציני תוך כדי שאנו מקפידים כמובן על כל כללי הצניעות, לאחר זמן מסויים החלטנו להפסיק את הקשר משום שקשר בגיל כזה הוא לא טוב ומזיק, ולשמור על קשר מינימלי של "שלום" "לילה טוב" וכו', אך זה לא החזיק הרבה זמן, והמשכנו לדבר כרגיל. שאלתי היא:

א. מה עלינו לעשות?

ב. עד כמה מותר לנו להיות בקשר?

תודה רבה.

תשובה

בס"ד

ממש ממש אין שום טעם בקשר הזה. בדרך כלל הוא רק הולך ומתפתח, ולכן הוא עלול להגיע למצבים לא נעימים בשבילכם.

אין מציאות של חברות בין בנים לבנות שאים בה כמה וכמה איסורים כמעט בכל פעם שנפגשים. גם שאתם שומרים היום על כל ההלכות, החבר שלך לא יכול להשמר מהרהור רע, ובודאי לא מ"שיחה יתירה עם האשה".

ועוד דעי לך שכל המסתכל על אשה ומתכוין להנות ממראה עיניו - הריהו כמי שמסתכל במקום אסור, אפילו אם הוא מסתכל בכף ידה.
בקיצור - אין מציאות של חברות בלי לעבור על איסורי תורה יום יום.

יש עוד בעיה קשה והיא שמצב היחסים בין חבר לחברה אף פעם לא נשאר במקום אחד. תמיד תמיד זה מתקדם. ההתקדמות אינה תמיד לכיון החיובי. לפעמים זה לכיון מאוד שלילי ופתאום אנחנו מוצאים את עצמנו במציאות שלא רצינו - אבל אנחנו כבר שם.

אעתיק לך מה שקראתי על חברות בגיל צעיר.

החיים הם מתנה מאלוקים. ואדם הוא כמו עץ השדה. מה זה אומר לנו?

כל חקלאי פיקח יודע שהתבואה של השנה הבאה, האוכל, החיים, השמחה והשירה תלויה בזרעים שהוא ישתול בשדהו. זרעים שינבטו ויעשו פרח ופרי.
אם חיטה - חיטה.
אם עגבניה - עגבניה.
אם כרוב וכרובית ושאר ירקות.

הוא גם יודע שאם הוא לא ישמור את הזרעים שלו היטב ויאכלו אותם העכברים - לא תהיה תבואה וירקות ולחם ואוכל לילדיו. יהיה רע ורעב וקשה וה’ ירחם.

אבל העכברים הם בעיה קטנה, כיון שאולי הם ישאירו לו קצת גרעינים. הבעיה היותר קשה שלו היא רטיבות. אם ישפכו מים על הזרעים הללו קודם זמנם - כולם כולם ינבטו ויציצו מהם עלים קטנים והוא אבוד.

ואם ישאל אחד תם למה?
הרי זה נובט ופורח ויש כאן כוחות חיים. למה זה כל כך רע?

נגיד לו כי הזרעים הללו איבדו את כוח החיים שהיה להם על כלום. כוחות החיים שלהם פרחו לשוא. הפריחה הסתמית הזו תהיה הפעם האחרונה שהוא יראה מהם חיים. וזה הפסד גדול ביותר.

כך ממש זה חברות בגיל צעיר. "חברות" זה לבזבז את כוחות החיים שיש לך על דבר שאין בו כלום. סתם כיף והרגשת ביטחון. סתם להרגיש נחמדה ומעורצת. אבל פרחים ופירות לא יצאו מזה וכוחות החיים שלך בוזבזו לשוא.


מסקנה!
אין בזה שום טעם. גם אם זה נחמד היום - זה עלול להיות מסוכן למחר. לכן אל תשאירו שום קשר בינכם. אפילו לא של שלום שלום. כי כבר למדתם שאי אפשר לשמור על הקשר באש קטנה. תמיד תמיד הלהבה עולה ועולה ואין אפשרות להשאיר אותה במקומה.

בהצלחה

כתבות נוספות