שאל את הרב

קשרי ידידות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/05/12 13:39 יט באייר התשעב

שאלה

שלום,

קודם כל חשוב לי לאמר תודה על כך שעניתם לשאלותיי, כל העיניין של הקשרי ידידות מאד מטריד אותי .. שאלתי שאלה כבר בנושא וקיבלתי תשובה מאד יפה! אבל לפני כן עיינתי בשאלות קודמות פה ומצאתי את השאלה הזו- https://www.kipa.co.il/ask/show/138112 ממנה קיבלתי את הרושם שכאשר הקשר הוא רק קשר ידידותי וכשכל שיחותינו הן רק שיחות מועילות, אין שום בעיה.. כמו שכתוב שם 'אין כל פסול בקשרי ידידות.' אך בתשובה שנענתה לי נכתב לי כך: 'אין מקום לקשר ידידות.'

אני כ"כ מבולבלת.. ובמיוחד שיש בחור אחד שמאד היה רוצה קשרי ידידות איתי ואני לא יודעת האם לאמר כן או לא.

מצטערת על כל השאלות אני ממש צריכה את עזרתכם.

תודה רבה!

(גילי הוא כמעט 15)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אצטט לך מתוך התשובה שאת מזכירה (ראוי להדגיש שהכותב מעיד על עצמו שאינו רב) למרות שאיני מסכים באופן מלא עם עמדתו של הכותב, צריך לשים לב שגם מהתשובה שלו את לא יכולה להסיק שידידות עם בן מסוים מותרת.
הוא מדגיש: "אך יש לדעת כל העת שאסור לחצות את הגבול בין ידידות למה שמוגדר היום חברות".
ואת כותבת "שיש בחור אחד שמאד היה רוצה..." - אם זה בחור אחד, זה כבר לא ידידות אלא בדרך לחברות וזה אסור מפני שגם ידידות נקיה מביאה בהמשכה לקירבה אסורה. הכרתי אישית מקרה של נערה עדינה שהתידדה רק במכתבים(!) עם בחור, ומצאה עצמה לאחר חצי שנה מסובכת בעבירות מבישות, בדברים שבינו לבינה.

בתשובה הנזכרת כתוב: "אם דואגים שכל קשר בין בנים לבנות יעשה באופן כללי ולא אישי" כלומר אין איסור לדבר עם בנים. את יכולה לנהל שיחה קצרה עם בן בסניף או בשכונה, אבל לא מדובר על כך שאת משוחחת עם בחור מסויים באופן קבוע, או נפגשת לבילוי משותף, מפני שדברים כאלה מביאים בהמשכם לנפילות קשות - כך כתוב גם בתשובה הנ"ל: "הסיכוי שהוא יחזיק מעמד בלי ליפול בתחום הצניעות הוא אפסי. אלפים נופלים בכך, לצערנו, רק בשל ההתקרבות האינטימית שלהם".

כתבות נוספות