שאל את הרב

קשה לי צניעות.דחוף

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/01/11 18:32 יז בשבט התשעא

שאלה

אוף ראיתי מלא תמונות של חברות שלי מאתמול ( שישי) בערב...כולן עם ג'ינסים וחולצות מהממות שבאופנה..ואף אחת לא דתייה ורק אני כן,אני אף פעם ןלא מדברת ככה אבל כולן יוצאות ונהנות ועם בנים וצחוקים ויודעות טוב מאוד מה לעשות כי אחר כך הן מעדיפות לחזור בתשובה1!!

הן אומרות עכשיו אנחנו מעדיפות להנות צחוקים חברים אז זה מוגזם צניעות והכל,זה רק בלב...אחר כך בגיל מאוחר יותר נחזור בתשובה(עכשיו 15)

וקשה לי להיות ככה דתייה יחידה אוף..הן מרגישות יותר יפות ממני,ולי יש גוף יותר יפה שם מלכולן!!!ואני רק מסתירה אותו!מה הן תופסות מעצמן יותר מדיי!!!אוףףףףףף אני לא יודעת מה לעשות ניראה לי אני ילבש גק'ינסים גם וזהו

תשובה

בס"ד
שלום רב,

תקראי את מה שכתבת כאן. תראי שבאופן חיצוני את מתנהגת כדתיה אבל העולם הפנימי שלך עוד לא השתנה:
מעסיק אותך מאוד לחשוב למי יש גוף יותר יפה? ומושך אותך מאוד לעשות צחוקים עם בנים...

ברור שכל עוד הפנימיות שלך אחוזה בעולם החילוני יהיה לך קשה מאוד. את צריכה להמשיך את ההתחזקות שלך אל העולם הפנימי שלך - להתרחק מהעיסוק בדברים גופניים ובילויים עם בנים - להתמסר יותר ללמוד ולעשיית מצוות ומעשים טובים.

אכן קשה לך גם מפני שאת דתיה יחידה.
את לא צריכה להיות דתיה יחידה. את צריכה למצוא חברות דתיות כמוך. את צריכה למצוא מסגרות ומעשים שמתאימים לך כצעירה דתיה ואכפתית. אם תהיי במקום שבו נערות מתנדבות ופועלות במעשים של חסד - הרוח הזאת תמלא אותך ותרחיק ממך את המחשבות והדמיונות הנוכחיים. שוב לא תקנאי בחברות הנוכחיות שלך אלא תצטערי עליהן ועל הזמן הטוב שהן מבזבזות ללא תכלית. לך תהיה הערכה עצמית על מעשים טובים שאת עושה, ושמחה פנימית על הדרך הנכונה שבחרת לחיות בה.


כתבות נוספות