שאל את הרב

קרי - מקרה לילה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/08/19 09:26 א באב התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

לאחר ששאלתי רב מפה למה קורים לי חרות עם זרע והנוזל בלוטת קופר שאני רואה את זה בשתן ועוד כמה מקרים סתם וכו' אני קמתי משנתי ומבחין ב 2 טיפות גדולות על הלבוש התחתון ובשניה שאני מזהה אותם יוצא לי הנוזל קופר ואני באמת שלא מבין למה!

אני לא צופה בכלום והרהורים אולי באים אבל יש לי תחושה שזה לא מזה.זה יכול להיות אולי שהיה מגרד לי באיזור של האיבר בלילה אבל לא גירדתי שמה כל כך ואני באמת לא רוצה להוציא זרע לבטלה ואין לי מניעים לזה אז למה זה קורה לי!

בבקשה כבוד הרב תתן לי תשובה שתספק אותי אני באמת לא מבין ה' הוא אבא שלי והוא נותן לי פשוט מחא נסיונות אבל מה עם איזה הפסקה של חודש או משהו אני כבר לא עומד בזה.

כבוד הרב בבקשה מתחנן אליך

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה אדם מאמין. אתה יודע שרק הקב"ה שולט בעולם - לא אף אחד אחר. קורים לאנשים דברים קשים ורעים, הם לא רוצים ולא בוחרים בכך ובכל זאת קורה להם: מחלות ותאונות ועוד הרבה אסונות לא עלינו, ההשגחה האלוקית גורמת לכך ואין לנו הסבר מדוע ולמה.

אנחנו לא שולטים באופן מלא בחיים שלנו. ההלכה מכירה בעובדה זו ולכן אדם לא תמיד אשם במה שקורה לו. יש מעשים שנעשים בשגגה - כמו דינו של רוצח בשגגה. לא מענישים אותו כמו רוצח במזיד, הוא גולה לעיר מקלט.

יש גם מקרים שאדם לגמרי פטור ממה שעשה, קוראים לכך: 'אונס רחמנא פטריה'.

אתה מתאר 'מקרה לילה' או 'קרי' זה מושג מוכר בהלכה. אל תיבהל ואל תלחץ. אתה תעשה את שלך - לשמור עיניים ולשמור ברית במיטב ההשתדלות. מה שקורה לך בשינה, לא אשמתך ולא אחריותך. זה שייך להשגחה האלוקית.

בהצלחה!

כתבות נוספות